Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

Faten (38) werkt al 6 jaar op de Marketing afdeling van LeasePlan Bank en is sinds 2020 eindverantwoordelijk voor het team. Samen werken ze aan het aantrekken van nieuwe klanten, het opstellen van alle klantcommunicatie en het ontwikkelen van digitale middelen. Volgens Faten staat LeasePlan Bank voor toegankelijkheid, gemak, fun en inspiratie. In dit interview kunt u meer lezen over haar ervaringen en haar passie voor het LeasePlan Bank merk. 

Medewerker

interview

Wat is je rol bij LeasePlan Bank en heb je hiervoor nog andere functies bij de bank bekleed?

"Ik ben sinds januari 2020 Marketing Manager bij de bank, maar ik maakte daarvoor ook al deel uit van het marketing team. Eerst in de rol van Digital Marketing Advisor en daarna als Digital Marketing Executive. Binnen ons team zijn onze taken heel veelzijdig. We houden ons onder andere bezig met het aantrekken van nieuwe spaarders, het opstellen van alle klantcommunicatie en het mee ontwikkelen van onze digitale middelen. Wij willen het bereiken van spaardoelen, wat deze ook zijn, faciliteren op een makkelijke en plezierige manier. We houden daarom ook regelmatig een vinger aan de pols bij onze klanten om op de hoogte te blijven van hun klantbeleving." 

Hoelang werk je al bij LeasePlan Bank en hoe vind je het om hier te werken?

"Ik werk bijna 6 jaar bij LeasePlan Bank en ik heb het er erg naar mijn zin. We zijn een hecht en gedreven team. Er werken kundige mensen en iedereen is ontzettend gemotiveerd om onze dienstverlening naar een hoger plan te tillen. De samenwerking is onderling heel goed. Er wordt hard gewerkt, maar ook goed gelachen. Daarnaast hebben we een breed netwerk aan specialisten om ons heen met wie we intensief samenwerken op allerlei vlakken zoals digital development, digital marketing en content marketing. Dat maakt het werk heel veelzijdig." 

Wat waren voor jou de absolute hoogtepunten van 10 jaar LeasePlan Bank en waar ben je echt trots op?

"Voor mij was dat iedere keer dat een nieuwe website live ging, een nieuwe bankomgeving of een nieuwe versie van de Sparen App werd gepubliceerd. Daar gaat veel voorbereiding aan vooraf en het is altijd spannend hoe het ontvangen wordt. Maar we hebben ook vele hoogtepunten gekend met onze succesvolle campagnes, zowel in Nederland als in Duitsland. Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen om bij je te komen sparen. Naast het bieden van een aantrekkelijke rente moet je tegenwoordig ook het verschil weten te maken op andere gebieden. Verder is onze migratie naar een verbeterde infrastructuur eigenlijk een blijvend hoogtepunt waar we nog steeds de vruchten van plukken. We kunnen veel sneller zaken doorontwikkelen dan voorheen." 


Wat onderscheidt LeasePlan Bank van andere banken?

"De dienstverlening naar klanten is eerlijk. We behandelen iedereen hetzelfde, ongeacht het spaarsaldo. Ook zijn we onbewust, en dat is hoe het hoort, heel inclusief en divers qua team samenstelling. Wat ons ook onderscheidt is dat het heel transparant is waar het spaargeld in wordt geïnvesteerd. Namelijk voor het financieren van ons moederbedrijf LeasePlan Corporation N.V. Deze zet steeds meer in op duurzame mobiliteitsoplossingen, dus je draagt als spaarder ook je steentje bij aan een groenere toekomst."

Waar staat het merk ‘LeasePlan Bank’ voor, voor jou?


"LeasePlan Bank staat voor toegankelijkheid, gemak, fun en inspiratie. Maar ook voor een aantrekkelijk renteaanbod. We willen een zo laagdrempelig mogelijk spaarproduct bieden, en als je ons dan toch een keertje voor iets nodig hebt, dan helpen onze vriendelijke collega’s je heel graag."  

Hoe zie jij LeasePlan Bank na nog 10 jaar en hoe zie je jouw rol hierin? 


"Over 10 jaar hoop ik dat nog meer spaarders ons weten te vinden en dat we onze dienstverlening qua intuïtief gebruikersgemak nog meer hebben weten te verbeteren. Je merkt dat het thema ‘sparen’ afhankelijk van de economische situatie telkens een andere betekenis krijgt voor mensen. Mijn bijdrage zal liggen in het challengen van de relevantie van onze diensten, en mooie content initiëren over wat sparen allemaal mogelijk maakt."


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview

Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview

LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview

Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview

Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview

LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview

Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview

De klantenservice is uitstekend

Shirley spaart om te genieten Naar het interview

    Goedemorgen, Waar kunnen we je bij helpen?

    Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens