Klant interview

Geen geldzorgen dankzij een betrouwbare Nederlandse bank

Van geld meer geld maken. Voor Indra (53) is er weinig zo leuk als dat. In haar geboorteland Suriname werd sparen er al met de paplepel ingegoten. 30 jaar geleden is Indra naar Nederland verhuisd en ze werkt nu als diabetesverpleegkundige in een ziekenhuis in Tiel. Inmiddels spaart Indra al bijna 10 jaar bij LeasePlan Bank. En met veel plezier, ze is van plan nog lang klant te blijven.
“In de Surinaams-Hindoestaanse cultuur leer je van jongs af aan dat sparen belangrijk is”, vertelt Indra. “Je spaart om een appel – niet een appeltjé – voor de dorst te hebben. Wat mij betreft is LeasePlan Bank daarvoor in Nederland de beste keuze. Zeker via een spaardeposito kun je leuke bedragen sparen.”  

U spaart al bijna 10 jaar bij LeasePlan Bank. Wat is uw spaardoel?
 

“Ik heb niet echt specifieke spaardoelen, het zit gewoon in mijn aard. En in mijn achterhoofd zijn er natuurlijk wel dingen waarvoor ik dat geld opzij zet. Zo heb ik een relatief lage hypotheek, omdat ik een deel van het huis met spaargeld kon betalen. Bovendien heb ik drie kinderen, van 16, 17 en 19 jaar. Ik hoop dat zij kunnen gaan studeren met dit spaargeld.”

Wat betekent sparen voor u?

“Sparen geeft financiële zekerheid. Daarom let ik altijd goed op waar de rentes het hoogst zijn. Dat vind ik interessant om uit te zoeken. Momenteel is de rentestand natuurlijk niet heel hoog, dat is jammer. Maar als je je geld wat langer vastzet, kun je er nog best wat van maken.”

Hoe bent u bij LeasePlan Bank terecht gekomen?

“Zoals ik al zei houd ik de rentes bij banken goed in de gaten. Dat doe ik onder andere via rentevergelijkingssites. Daar kwam – en komt – LeasePlan Bank heel goed uit naar voren. Vervolgens zocht ik uit of jullie een betrouwbare partij zijn, en dat bleek het geval. Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk, en nog steeds ben ik erg tevreden met mijn keuze voor deze bank.”

Wat vindt u de toegevoegde waarde van LeasePlan Bank?

“Ik ben een groot fan van de website. Daar kijk ik regelmatig op. Om mijn saldo te checken bijvoorbeeld, of om de calculator te gebruiken. Daarmee kun je de rente voor een depositospaarrekening berekenen. Dat vind ik leuk om te doen, en het werkt heel eenvoudig. De nieuwe app heb ik nog niet, maar die ga ik zeker even downloaden.”

Wat verwacht u als klant van de komende 10 jaar?

“Ik verwacht zeker klant te blijven, het bevalt prima. Het is zo fijn om te zien dat sparen wordt beloond. Dat probeer ik ook aan mijn kinderen mee te geven. Bij opvoeden hoort ook dat je ze leert hoe ze met geld omgaan. Dat kan ik ze goed laten zien doordat ik genoeg spaar. En dat wil ik dus graag blijven doen. Je weet nooit wat de toekomst brengt, iets opzij zetten is altijd een goed idee. Ik heb zorgen zat, maar doordat ik spaar bij LeasePlan Bank zijn dat zeker geen geldzorgen.”


Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

    Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Klanten van het eerste uur: Rob en Anja

    Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

    Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie

    LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

    Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview
  • Medewerker Samantha op computer 10 jaar LeasePlan bank

    LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

    Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview
  • Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

    Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview