Medewerker interview

Mark vindt het leuk om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

Mark (34) is Infrastructure & Application manager bij LeasePlan Bank. In deze rol houdt hij zich voornamelijk bezig met het verbeteren onze website en de Sparen App. Ook ondersteunt hij zijn collega's met ICT-gerelateerde vragen. Als medewerker van het eerste uur heeft hij de ontwikkeling van de bank van dichtbij meegemaakt.  In dit interview kunt u lezen hoe Mark dit heeft ervaren. 

“Het idee voor LeasePlan Bank ontstond tijdens de vorige economische crisis, toen LeasePlan een oplossing zocht om de financieringsbasis te verbreden. Het leidde al snel tot een bijna onafhankelijke afdeling binnen LeasePlan met een geheel eigen ICT-omgeving. Het begon kleinschalig, met het doel om een aantal leaseauto’s via de bank te financieren. Maar al snel bleek de instroom van spaargeld veel groter dan verwacht. We moesten zelfs tijdelijk stoppen met het aannemen van nieuwe klanten, we hadden simpelweg geen geld meer nodig. Dit is natuurlijk uniek voor een bank. Inmiddels zijn we gegroeid tot een essentiële financieringsbron voor LeasePlan.”

Welke functies heb je binnen LeasePlan Bank bekleed?
 

“Ik ben begonnen als de eerste medewerker van de klantenservice. Door de succesvolle start van de bank groeide de klantenservice snel en hielp ik de nieuwe medewerkers met advies en trainingen. Na een aantal maanden ben ik overgestapt naar de afdeling Payments & Settlements waar ik zaken behandelde als het sluiten van rekeningen en het verwerken van transacties. Begin 2011 ben ik overstapt naar de ICT-afdeling als Infrastructure & Application manager.”

Wat doe je in je huidige rol bij LeasePlan Bank?

“Met groot plezier bekleed ik de functie van Infrastructure & Application manager. Wij hebben een klein ICT-team, dus we hebben ieder een brede rol. Ik houd me voornamelijk bezig met nieuwe features voor de website, beveiligingsvraagstukken, het testen van nieuwe releases en het ondersteunen van medewerkers op ICT-gebied. Wat ik het leukst vind is dat mijn rol zo breed is. Ik kan elke dag iets anders oppakken, dat maakt het leerzaam en houdt het werk leuk. Het leukste vind ik om samen met de afdeling Marketing te sparren en nieuwe features van de website of Sparen App te bedenken en te implementeren.”

Wat was in het verleden misschien minder leuk?

“Het was niet leuk dat we in 2010 tijdelijk moesten stoppen met het aannemen van nieuwe klanten. Zonder marketing campagnes en projecten werd het nogal stil om ons heen. De eerdergenoemde reden is natuurlijk wel positief, want het kwam omdat wij zo succesvol waren. Gelukkig konden we in 2011 weer beginnen met het aannemen van nieuwe klanten.” 

Wat is het leukste wat je binnen de bank hebt meegemaakt?
 

“Het leukste vond ik ons migratieproject van het afgelopen jaar, waar wij onze volledige infrastructuur moesten vervangen. Op dit moment zitten al onze systemen nu in de cloud bij Azure en Amazon Web Services. Dit was een enorm project van 18 maanden, waarbij we al onze systemen hebben vernieuwd. Dat was veel werk, maar was het allemaal waard toen de migratie in één keer goed ging.”

Waar staat het merk LeasePlan Bank voor, voor jou?

“Simpele spaarproducten zonder poespas, waarbij het direct helder is wat je krijgt.”

Hoe zie jij LeasePlan Bank na nog 10 jaar en hoe zie je jouw rol hierin?
 

“Nu we onze volledige infrastructuur hebben vervangen is die weer helemaal up-to-date. Dat geeft ons nu weer de ruimte om te kijken naar het verbeteren van andere zaken, zoals de vernieuwde Sparen App waar we hele mooie ideeën voor hebben. Het ondersteunen van dat soort projecten is iets wat ik graag doe.”


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

    Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Klanten van het eerste uur: Rob en Anja

    Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

    Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie

    LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

    Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview
  • Medewerker Samantha op computer 10 jaar LeasePlan bank

    LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

    Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview