Klant interview

Eén van de eersten klanten van heel Nederland: "LeasePlan Bank voelde meteen vertrouwd"

Sparen zat er bij Rob en Anja al vroeg in. Op de lagere school deden ze dat met hun spaarbankboekje, inmiddels doen ze het al 10 jaar bij LeasePlan Bank. En dat bevalt ook na 10 jaar nog uitstekend.

“5 maart 2010. Ik weet het nog precies”, vertelt Rob. “Dat was de dag waarop we onze spaarrekening bij LeasePlan Bank openden. Normaal zijn we redelijk terughoudend als we nieuwe initiatieven of bedrijven voorbij zien komen, maar over LeasePlan Bank waren we meteen enthousiast. Het hielp ook dat het kantoor in onze woonplaats Almere kwam. We werden vrijwel direct klant, en waren daarmee een van de eersten in Nederland.”

Jullie sparen al 10 jaar bij LeasePlan Bank. Wat was jullie spaardoel?
 

Anja: “We hebben niet echt een doel. Wat we overhouden, zetten we opzij. Dat doen we sowieso aan het begin van iedere maand. Daarnaast kunnen we vaak ook tussendoor nog wat extra’s sparen.  Op die manier kunnen we iets kopen als we het nodig hebben. Dat geeft ons rust en vrijheid.” 

Wat betekent sparen voor u?

Rob: "Sparen zorgt ervoor dat we flexibel zijn. We hebben altijd een appeltje voor de dorst. Bovendien bésparen we zo ook. Als we plotseling een grote uitgave moeten doen zonder dat we geld hebben, zouden we geld moeten lenen. En daarvoor rente betalen. Om over kopen op afbetaling niet te spreken. Daar beginnen we niet aan. Door te sparen, hoeven we geen geld te lenen en kunnen we toch een grote uitgave doen als dat nodig is. Sparen is ook een soort verslaving. Hoe leuk is het dat je geld opzij kunt zetten waar je even later bijvoorbeeld van op vakantie kunt. Heerlijk toch!” 

Wat vindt u de toegevoegde waarde van LeasePlan Bank?

Rob: “Vanaf het begin voelen we ons er thuis. Het voelt vertrouwd, we zijn er heel positief over. Ik neigde trouwens 10 jaar geleden in eerste instantie naar een andere spaarbank, maar Anja vond dat we voor LeasePlan Bank moesten kiezen. Die had geen goed gevoel bij die andere bank. En achteraf ben ik daar heel blij mee. We hebben niet veel contact met de bank, maar als we iets willen weten, kan dat gewoon via WhatsApp. Heel eenvoudig. We hebben er daardoor geen omkijken naar."

Wat is er volgens u veranderd vergeleken met 10 jaar geleden?

Anja: "De Sparen App vinden wij een enorme verbetering. Wij vinden het erg leuk dat je al je stortingen en opnames terug kunt kijken. Zelfs tot aan het begin. De website ziet er ook anders uit. Die is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken.”  

Wat verwacht u als klant van de komende 10 jaar?

Rob: "Wij blijven absoluut klant, ook al staat de rente momenteel natuurlijk laag. Sparen hoort erbij, al hebben we geen grote spaarwensen. Onlangs hebben we een nieuwe auto gekocht van ons spaargeld, een Opel Crossland X. Daar zijn we erg blij mee. Maar we gaan zeker niet al ons geld uitgeven, we houden altijd wat achter de hand. Bovendien hebben we een aantal kleinkinderen die we graag vertroetelen. Door slim te blijven sparen, kunnen we dat blijven doen.” 


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

    Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie

    LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

    Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview
  • Medewerker Samantha op computer 10 jaar LeasePlan bank

    LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

    Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview
  • Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

    Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview