Medewerker interview

LeasePlan Bank voelt als een warm familiebedrijf

Samantha (43) is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank. Ze is er vanaf het begin bij, en was zelfs daarvoor al jaren in dienst bij LeasePlan Nederland. In dit interview kijkt ze terug op 10 jaar LeasePlan Bank en vertelt ze wat de bank zo bijzonder maakt in haar ogen.

Wat is je rol bij LeasePlan Bank en heb je hiervoor nog andere functies bij de bank bekleed?

“Vanaf 2016 ben ik verantwoordelijk geworden voor de nabestaandendesk. Als iemand overlijdt, nemen de nabestaanden contact op om de financiële zaken door te nemen. Ik bel altijd persoonlijk op om de nabestaanden te condoleren.  Die mensen hebben natuurlijk andere dingen aan hun hoofd, dus ik probeer ze zoveel mogelijk te ontlasten. Dat vind ik heel fijn om te doen en het is echt heel dankbaar werk, waar je het verschil kunt maken. Hiervoor werkte ik zes jaar bij de klantenservice van de bank.”

Hoelang werk je al bij LeasePlan Bank en hoe vind je het om hier te werken?

“Ik ben een medewerker van het eerste uur. Bij het ontstaan van de bank in 2010 ging ik bij de klantenservice werken. En daarvoor werkte ik ook al 10 jaar bij LeasePlan Nederland op de afdeling Zakelijke dienstverlening. Toen de plannen voor het starten van een spaarbank bekend werden, besloot ik daar te solliciteren. En daar ben ik nog steeds heel blij om. Ik heb goed contact met iedereen en het voelt ook echt als één team. Het is bijna familie.”

Wat waren voor jou de absolute hoogtepunten van 10 jaar LeasePlan Bank en waar ben je echt trots op?

“Wat ik het meest bijzonder vond, was toen we overgingen naar een nieuw banksysteem. Dat was ontzettend hard werken, er moest zóveel gebeuren. En natuurlijk ben je bang dat er dan iets misgaat, maar het ging perfect. Ieder team had een afgebakende taak, een stukje van de puzzel. Als er nog iets miste, werd dat heel snel opgelost. Ik ben er heel erg trots op dat we dat met z’n allen voor elkaar kregen.”

Wat onderscheidt LeasePlan Bank van andere banken/werkgevers?

“LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf, de banden zijn zo hecht. En dat stralen we ook uit naar de klanten. We maken sparen voor hen zo eenvoudig mogelijk. En we zorgen ervoor dat ze resultaten behalen met hun spaaractiviteiten. Persoonlijke aandacht is heel belangrijk. Als een klant een probleem heeft, moet je klaarstaan. En dat gebeurt bij LeasePlan Bank.”

Waar staat het merk ‘LeasePlan Bank’ in jouw ogen voor?

“Makkelijke, goede spaarproducten en service van hoge kwaliteit. We nemen echt de tijd voor onze klanten. Belt er iemand, dan blijven we aan de lijn tot zijn of haar probleem is opgelost. Dat is fijn voor de klant, maar net zo goed voor ons. Als een klant het snapt, hoeft hij niet nog een keer te bellen en houden wij tijd over voor andere klanten met vragen.”

Hoe zie jij LeasePlan Bank over nóg eens 10 jaar, en hoe zie je jouw rol hierin?

“Hopelijk hebben we tegen die tijd nog meer klanten aan ons weten te binden. Onze service helpt daar natuurlijk wel bij, maar het zou fijn zijn als de rente weer wat stijgt. Dan kunnen wij daar ook weer mee omhoog en vinden meer mensen het interessant om te sparen. Hopelijk gaan we niet de nul procent meemaken. Ik ben van plan ook de komende tijd deel te blijven uitmaken van mijn fijne team bij de klantenservice."


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina


Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

    Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Klanten van het eerste uur: Rob en Anja

    Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

    Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie

    LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

    Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview
  • Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

    Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview