Medewerker interview

Sander Frons over de ontwikkeling van LeasePlan Bank

Onze directeur Sander (42) is sinds 2019 eindverantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van LeasePlan Bank. Hiervoor heeft Sander meerdere rollen bekleed waaronder die van Finance Manager en Compliance Officer waardoor hij de bank door en door kent. In dit interview kunt u lezen hoe hij de ontwikkeling van LeasePlan Bank heeft ervaren. 

Hoelang werk je al bij LeasePlan Bank en hoe vind je het om hier te werken?

“Ik werk inmiddels alweer 7 jaar bij LeasePlan Bank. En ik werk er met enorm veel plezier; we zijn een klein hecht team met veel daadkracht en de wil om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten zijn voor onze klanten.” 

Wat waren voor jou de absolute hoogtepunten van 10 jaar LeasePlan Bank en waar ben je echt trots op?

“Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen. We beheren inmiddels ruim € 9 miljard spaargeld, verdeeld over ongeveer 230.000 klanten. Hiermee zijn we een steeds belangrijker onderdeel geworden in de financiering van ons moederbedrijf LeasePlan Corporation. Daarnaast was de overgang naar ons nieuwe banksysteem een belangrijke mijlpaal. Dit is een grote stap geweest in de verdere professionalisering van onze processen en daarmee biedt het ons de mogelijkheid om onze dienstverlening naar onze klanten nog beter in te richten en toekomstbestendig te maken. Tenslotte ben ik erg trots op de groep mensen die bij LeasePlan Bank werken. Zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest.” 

Wat onderscheidt LeasePlan Bank van andere banken?
 

“Ik denk dat een belangrijk onderscheid tussen ons en andere financiële instellingen is dat wij ons volledig hebben gespecialiseerd in sparen. Door deze manier van werken zijn onze kosten laag. Hierdoor kunnen wij klanten een aantrekkelijke spaarrente bieden. Daarnaast is de link met ons moederbedrijf LeasePlan duidelijk en weten klanten daardoor heel goed waar het spaargeld in belegd wordt. Wel zo overzichtelijk!”

Waar staat het merk ‘LeasePlan Bank’ voor, voor jou?

“Elke dag werken we met een hecht team aan het verbeteren van onze spaarproducten, gebruiksvriendelijke tools en onze persoonlijke dienstverlening. Zo hopen wij bij te dragen aan een financieel gezond leven van onze klanten. Ik denk dat, zeker in de huidige tijd, het hebben van “financiële rust” voor veel mensen belangrijk is. Ik hoop dat wij daar, hoe beperkt misschien ook, een bijdrage aan kunnen leveren.” 

Hoe zie jij LeasePlan Bank na nog 10 jaar en hoe zie je jouw rol hierin?
 

“Over 10 jaar hoop ik dat de rol van LeasePlan Bank in de spaarmarkt verder gegroeid is, dat we meer mensen weten te overtuigen van het belang van sparen en dat we dit via onze dienstverlening en tools zo leuk en aantrekkelijk mogelijk maken. Ik hoop daar de komende jaren een belangrijke rol in te kunnen blijven spelen.”


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Klanten van het eerste uur: Rob en Anja

    Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

    Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie

    LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

    Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview
  • Medewerker Samantha op computer 10 jaar LeasePlan bank

    LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

    Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview
  • Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

    Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview