Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Sander Frons over de ontwikkeling van LeasePlan Bank

Onze directeur Sander (42) is sinds 2019 eindverantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van LeasePlan Bank. Hiervoor heeft Sander meerdere rollen bekleed waaronder die van Finance Manager en Compliance Officer waardoor hij de bank door en door kent. In dit interview kunt u lezen hoe hij de ontwikkeling van LeasePlan Bank heeft ervaren. 

Medewerker

interview

Hoelang werk je al bij LeasePlan Bank en hoe vind je het om hier te werken?

“Ik werk inmiddels alweer 7 jaar bij LeasePlan Bank. En ik werk er met enorm veel plezier; we zijn een klein hecht team met veel daadkracht en de wil om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten zijn voor onze klanten.” 

Wat waren voor jou de absolute hoogtepunten van 10 jaar LeasePlan Bank en waar ben je echt trots op?

“Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen. We beheren inmiddels ruim € 9 miljard spaargeld, verdeeld over ongeveer 230.000 klanten. Hiermee zijn we een steeds belangrijker onderdeel geworden in de financiering van ons moederbedrijf LeasePlan Corporation. Daarnaast was de overgang naar ons nieuwe banksysteem een belangrijke mijlpaal. Dit is een grote stap geweest in de verdere professionalisering van onze processen en daarmee biedt het ons de mogelijkheid om onze dienstverlening naar onze klanten nog beter in te richten en toekomstbestendig te maken. Tenslotte ben ik erg trots op de groep mensen die bij LeasePlan Bank werken. Zonder hen was dit alles niet mogelijk geweest.” 

Wat onderscheidt LeasePlan Bank van andere banken?
 

“Ik denk dat een belangrijk onderscheid tussen ons en andere financiële instellingen is dat wij ons volledig hebben gespecialiseerd in sparen. Door deze manier van werken zijn onze kosten laag. Hierdoor kunnen wij klanten een aantrekkelijke spaarrente bieden. Daarnaast is de link met ons moederbedrijf LeasePlan duidelijk en weten klanten daardoor heel goed waar het spaargeld in belegd wordt. Wel zo overzichtelijk!”

Waar staat het merk ‘LeasePlan Bank’ voor, voor jou?

“Elke dag werken we met een hecht team aan het verbeteren van onze spaarproducten, gebruiksvriendelijke tools en onze persoonlijke dienstverlening. Zo hopen wij bij te dragen aan een financieel gezond leven van onze klanten. Ik denk dat, zeker in de huidige tijd, het hebben van “financiële rust” voor veel mensen belangrijk is. Ik hoop dat wij daar, hoe beperkt misschien ook, een bijdrage aan kunnen leveren.” 

Hoe zie jij LeasePlan Bank na nog 10 jaar en hoe zie je jouw rol hierin?
 

“Over 10 jaar hoop ik dat de rol van LeasePlan Bank in de spaarmarkt verder gegroeid is, dat we meer mensen weten te overtuigen van het belang van sparen en dat we dit via onze dienstverlening en tools zo leuk en aantrekkelijk mogelijk maken. Ik hoop daar de komende jaren een belangrijke rol in te kunnen blijven spelen.”


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar het interview

Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview

Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview

LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk

Joop en Jannie zijn trouwe klanten van het eerste uur Naar het interview

Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview

Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview

LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview

De klantenservice is uitstekend

Shirley spaart om te genieten Naar het interview

    Waar kunnen we je bij helpen?

    Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens