LeasePlan Bank LeasePlan Bank

Niet tevreden?
laat het ons weten

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wat de reden ook is, laat het ons weten.

Uw klacht melden

Beschrijf uw klacht en stuur deze naar klantenservice@leaseplanbank.nl.

Als wij uw e-mail hebben ontvangen, krijgt u van ons een bevestiging. Wij gaan dan aan de slag om binnen 2 weken tot een oplossing te komen. Ook als wij uw klacht afwijzen, informeren wij u waarom wij dat doen. Zo weet u precies wat u van ons mag verwachten.

Nog niet tevreden?

Bent u niet tevreden met de uitkomst? Stuur ons dan een brief met de beschrijving van uw klacht en een kopie van de eerdere e-mail berichten. Deze brief kunt u sturen naar:

LeasePlan Bank
T.a.v. De klachtenmanager
Antwoordnummer 39388
1090 WC Amsterdam

Binnen 2 weken behandelt de klachtenmanager uw klacht. De klachtenmanager kan telefonisch contact met u opnemen om de klacht te bespreken. U ontvangt altijd schriftelijk een reactie. Ook als de klachtenmanager uw klacht afwijst, ontvangt u schriftelijk een uitleg met de reden waarom.

 

Als we er samen niet uitkomen

Toch is het best mogelijk dat wij naar uw mening niet de juiste oplossing bieden. Of dat wij uw klacht afwijzen. U kunt dan uw klacht doorgeven aan de Ombudsman van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).  Wanneer u ontevreden bent over uw online aankoop kunt u uw klacht ook indienen bij het Europese Online Dispute Resolution-platform.

De Ombudsman (Kifid)

De Ombudsman is een bemiddelaar. Als de Ombudsman de klacht gegrond acht, zal hij opkomen voor uw belangen. Zijn bemiddelingsvoorstel of aanbeveling is niet bindend. Aan de bemiddeling door de Ombudsman zijn geen kosten verbonden.
Lukt het bemiddelen door de Ombudsman niet of vindt hij dat bemiddeling geen zin heeft? Dan neemt de Geschillencommissie van Kifid een beslissing. Deze beslissing is in principe bindend voor beide partijen.

LeasePlan Bank is aangesloten bij Kifid met deelnemernummer 100.000068 (onder de naam LeasePlan Corporation N.V.). Meer informatie over hoe u uw klacht bij Kifid kunt indienen, vindt u op de website van Kifid. Hier kunt u ook het verloop van de klachtenprocedure volgen.

Onlinegeschillenbeslechting (ODR-platform)

LeasePlan Bank is als internetspaarbank een online dienstverlener. Wanneer u ontevreden bent over uw online aankoop kunt u gebruik maken van de mogelijkheid tot onlinegeschillenbeslechting via het Europese Online Dispute Resolution-platform. Elke EU-lidstaat heeft een ODR-contactpunt. In Nederland is dat het Europees Consumenten Centrum (ECC) in Utrecht.

Het ODR-platform is hier te vinden. Via het platform kunt u een klacht indienen, waarna uw klacht in behandeling zal worden genomen.