Wat betekent dit voor u?

LeasePlan Bank is over op een nieuwe banksysteem

Bij LeasePlan Bank willen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn. Hierbij horen makkelijke processen en moderne systemen. Daarom zijn wij in het weekend van 13 en 14 juli overgegaan naar een nieuw banksysteem.
Wat zijn de gevolgen voor u?
Nieuw wachtwoord instellen
Vanaf maandag 15 juli zult u een nieuw wachtwoord moeten instellen voor uw Online Spaarrekening. Het nieuwe wachtwoord moet voortaan minimaal 8 tekens lang zijn en 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer en 1 speciaal teken bevatten. Tijdens het instellen wordt u ondersteund door onze wachtwoord assistent om tot een veilig wachtwoord te komen. 

Een nieuw wachtwoord instellen doet u als volgt:

  • Klik op de link ‘Nieuw wachtwoord instellen?’.
  • Vul uw gebruikersnaam en geboortedatum in en klik op ‘Volgende’.
  • Binnen een minuut ontvangt u een SMS van ons met een tijdelijk wachtwoord. Voer dit wachtwoord in. Dit is 10 minuten geldig.
  • Maak daarna een nieuw wachtwoord aan en bevestig dit.
Veelgestelde vragen

Waarom gaan jullie over naar een nieuw banksysteem?
LeasePlan Bank opereert enkel online; we hebben geen kantorennetwerk dat we hoeven te onderhouden. Hierbij past dan ook een flexibel en efficiënt IT landschap. Daarom gaan wij meerdere systemen integreren naar 1 systeem. De integratie van verschillende systemen zullen ons, maar ook u als klant voordelen opleveren. Wij zullen in de toekomst nog sneller innovaties en nieuwe functionaliteiten uit kunnen rollen binnen onze website, bankomgeving en Sparen App.

Waarom duurt de migratie naar het nieuwe banksysteem meerdere dagen?
Een systeemmigratie dient zeer zorgvuldig te gebeuren. Het kost tijd om de volledige database gereed te maken voor de migratie, die tijdens het weekend van 13 en 14 juli zal plaatsvinden. We zullen er alles aan doen om dit proces zo goed en efficiënt mogelijk te laten verlopen. 

Waarom is de migratie niet tijdens het weekend en/of ’s nachts gepland?
De migratie vindt deels ook 's nachts en in het weekend plaats. Echter zijn er ook ruim 2 werkdagen nodig om alles goed voor te bereiden en na te lopen. 

Waarom moet ik een nieuw wachtwoord instellen?
Wij hebben tegelijk met de overgang naar ons nieuwe banksysteem onze wachtwoord eisen voor een sterk wachtwoord aangescherpt. Hierdoor vragen wij onze klanten om een nieuw wachtwoord in te stellen die hieraan voldoet. U vindt de eisen bovenaan deze pagina. Voldoet uw huidig wachtwoord aan de eisen? Dan kunt u deze opnieuw instellen. 

Wat gebeurt er als een termijndeposito vrijvalt in de periode dat mijn Online Spaarrekening niet beschikbaar is?
Een termijndeposito die vrijvalt tijdens de systeemmigratie, valt vrij zoals gebruikelijk. U kunt echter pas na maandag 15 juli om 12:00 uur bij uw Online Spaarrekening. Het is dus niet mogelijk om tijdens de migratie een termijndeposito te openen. Wel kunt u van tevoren een toekomstige overboeking instellen naar uw tegenrekening.

Wat gebeurt er als de aanvraag voor mijn Online Spaarrekening tijdens de migratie periode nog loopt?
Wanneer u een Online Spaarrekening hebt aangevraagd moet u uiterlijk vrijdag 5 juli uw eerste overboeking naar uw nieuwe spaarrekening doen. Deze datum geldt ook als uiterste aanleverdatum wanneer wij u om aanvullende informatie hebben gevraagd. Als wij geen overboeking of reactie van u ontvangen kan uw aanvraag helaas niet worden afgerond en zal deze geannuleerd worden. U kunt in dit geval vanaf maandag 15 juli na 12:00 uur opnieuw een aanvraag indienen.  

Heeft de migratie invloed op jullie betalingsverkeer?
Ja, tijdens de migratie hebt u geen toegang tot uw Online Spaarrekening en kunt u geen overboekingen doen. Geplande overboekingen gaan wel gewoon door. U kunt dus vóór woensdag 10 juli 18:00 uur nog toekomstige overboekingen inleggen. Overboekingen naar uw spaarrekening bij LeasePlan Bank worden tijdens de migratie periode ook gewoon verwerkt. 

Is het mogelijk om tijdens de migratie periode telefonisch een overboeking door te geven?
Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Wat onderneemt LeasePlan Bank om haar klanten te informeren?
Wij hebben een vooraankondiging over de migratie in de rentemail van 30 juni geplaatst en deze naar onze klanten verzonden. Vanaf maandag 1 juli staat een melding op de website en op de inlogpagina van onze bankomgeving. Ook deze huidige webpagina is sindsdien beschikbaar. Woensdag 3 juli is een servicemail naar alle klanten verzonden met alle belangrijke informatie omtrent de systeemmigratie. 

Vragen of hulp nodig?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens