Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Opnieuw identificeren bij LeasePlan Bank

 

 

Hier leest u alles over de (her)identiteitscontrole. Het kan zijn dat u hier van ons een e-mail over ontvangt. Ook kan het zijn dat u een pop-up ziet na het inloggen.

LET OP! De pop-up voor de identiteitscontrole verschijnt momenteel willekeurig voor klanten die inloggen op een LeasePlan Bank Online Spaarrekening via de desktop. Hierdoor ziet u wellicht de pop-up niet na het inloggen, maar mogelijk wel de volgende keer.

Als u de pop-up ziet, of een e-mail van ons ontvangt over dit onderwerp, dan kunt u er vanuit gaan dat u de (her)identiteitscontrole ook moet volbrengen.

Na het ontvangen van de e-mail kunt u het beste zelf de identiteitscontrole starten. Hoe u dat doet leggen we verder op deze pagina uit.

Waarom (her)identificatie?

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht LeasePlan Bank om bij identificatie op afstand meer inspanningen te verrichten om er zeker van te zijn dat de opgegeven identiteit correct is. Hierdoor moet LeasePlan Bank klanten (opnieuw) vragen om een identiteitscontrole.

Over de afgeleide identificatie

Vroeger was een afgeleide identificatie via een overboeking voldoende, tegenwoordig niet meer. Klanten die zich destijds hebben geïdentificeerd via een overboeking worden daarom gevraagd zich opnieuw te identificeren door het uploaden van een kopie van het identiteitsbewijs. Ook klanten wiens identiteitsbewijs verlopen is worden gevraagd een kopie van het nieuwe identiteitsbewijs te uploaden zodat de juiste gegevens altijd bijgewerkt en opgeslagen zijn.

Hoe verloopt de (her)identificatie?

Bestaande klanten hoeven alleen een kopie van het identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) te uploaden. Dit gebeurt via onze partner Onfido en kan momenteel alleen via een browser, niet in de app.

 

In het kort:

  • U start de (her)identificatie via de pop-up of door na het inloggen naar 'Mijn gegevens' te gaan.
  • U maakt een foto van uw identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort; geen rijbewijs).
  • Zorg dat alle gegevens duidelijk te lezen zijn op de foto en plak geen onderdelen af.
  • Momenteel kan de (her)identificatiecontrole alleen via een browser en niet via de app.
  • Is er een mederekeninghouder? Dan moet deze zelf inloggen en de identiteitscontrole apart uitvoeren.

 Dit hebt u nodig:

  • Een telefoon of tablet met een werkende camera
  • Een goede internetverbinding
  • Een goed verlichte kamer/goede belichting
  • Uw identiteitsbewijs, dit kan een identiteitskaart of een paspoort zijn. Een rijbewijs is niet toegestaan.

 

Hoe werkt het?

Bekijk de video hierboven voor een stap-voor-stap uitleg van de (her)identificatiecontrole

Na het inloggen op uw Online Spaarrekening ziet u mogelijk een pop-up en wordt u gevraagd een (her)identificatiecontrole via Onfido te doorlopen.

U kunt ook zelf de identiteitscontrole starten door na het inloggen naar ‘Mijn gegevens’ te gaan. Onderaan deze pagina ziet u de optie ‘Mijn identiteitsbewijs’ met een knop ‘Upload een nieuw identiteitsbewijs’. Als u op de ‘Upload een identiteitsbewijs’ knop drukt start u de (her)identificatiecontrole via Onfido.

Zo kunt u in Onfido een kopie van uw identiteitsbewijs uploaden:

  1. Als u de controle via Onfido start op uw desktop verschijnt er een QR-code.

  2. Deze QR-code scant u met de camera-applicatie of een QR-code applicatie op uw smartphone.

  3. U drukt vervolgens op de link die verschijnt. Hierna gaat het identificatieproces via Onfido in de browser op uw smartphone verder.

  4. U wordt gevraagd een foto te maken van uw identiteitsbewijs (paspoort of ID-kaart) waar alle gegevens goed op te lezen zijn en er niets afgeschermd is.

  5. Controleer de foto en upload deze.

 

Komt u er na het volgen van deze stappen toch niet uit? Bel dan onze (her)identificatie hulplijn op 020-2261408.

Tips voor tijdens de identiteitscontrole:

  • Maak de foto in kleur, geen zwart-wit foto.
  • Plak geen onderdelen af.
  • Maak een foto van het origineel, niet van een kopie.
  • Haal uw paspoort uit een hoesje.
  • Plaats geen handen of vingers over de gegevens op het identiteitsbewijs.
  • Als u een gezamenlijke rekening heeft moet iedere rekeninghouder inloggen op de eigen omgeving met de eigen inloggegevens en de identiteitscontrole apart uitvoeren.

 

Wij stuurden u een e-mail

Opnieuw identificeren bij LeasePlan Bank

Indien u klant ben van LeasePlan Bank, is de kans groot dat u een e-mail van ons hebt ontvangen waarin we u vragen om u opnieuw te identificeren.

Misschien hebt u bij deze e-mail twijfels of deze van ons afkomstig is en bent u alert voor phishing, wat heel verstandig is. Om deze reden willen we u graag geruststellen en bevestigen dat de e-mail die naar u verzonden is vanaf identificatie@e.leaseplanbank.nl door ons is verstuurd.

Zo zag de email die wij stuurden er uit:

Vragen of hulp nodig?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens