Goedemorgen, Waar kunnen we je mee helpen?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens

Veelgestelde vragen per onderwerp

Een Online Spaarrekening openen

Wat is een Online Spaarrekening?
Met een Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank kunt u Flexibel Sparen en Deposito Sparen via internet. De Online Spaarrekening staat op uw eigen naam. Bij een gezamenlijke rekening staat de Online Spaarrekening op naam van u en uw mederekeninghouder.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe open ik een Online Spaarrekening?
U opent een Online Spaarrekening in 3 eenvoudige stappen.

Stap 1. Vul het aanvraagformulier in
Vul eerst het aanvraagformulier in. Zodra u het aanvraagformulier hebt verzonden, ontvangt u van ons een e-mail. Hierin vindt u uw nieuwe rekeningnummer bij LeasePlan Bank.

Stap 2. Maak €1 over naar uw nieuwe rekeningnummer
Maak vanaf uw tegenrekening een klein bedrag over naar uw nieuwe rekeningnummer bij LeasePlan Bank. Het liefst €1. Uw tegenrekening hebt u opgegeven bij het aanvragen van uw Online Spaarrekening. U ontvangt van ons een e-mail zodra wij uw storting hebben ontvangen. Vervolgens gaan wij uw aanvraag verder verwerken.

Stap 3. Activeer uw Online Spaarrekening
Wanneer uw aanvraag is afgerond, ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw gebruikersnaam. U kunt nu uw Online Spaarrekening activeren.
  • Ga naar www.leaseplanbank.nl en klik op inloggen.
  • Klik op de zwarte knop ‘Rekening activeren’.
  • Voer uw gebruikersnaam in en klik op ‘Volgende'.
  • U ontvangt binnen een minuut een SMS met uw tijdelijke wachtwoord.
  • Vul dit tijdelijke wachtwoord in en kies vervolgens uw eigen wachtwoord. Tip: zo maakt u een goed wachtwoord.
  • Klik op 'Bevestig'.

Uw Online Spaarrekening is nu geactiveerd. U kunt direct inloggen en uw Online Spaarrekening gaan gebruiken.

Nog vragen? Bekijk dan onze interactieve hulpvideo:

Bekijk onze interactieve video

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat heb ik nodig voor het openen van een Online Spaarrekening?

U hebt het volgende nodig om bij LeasePlan Bank een Online Spaarrekening te openen:

  • Een in Nederland geldig identiteitsbewijs.
  • Het rekeningnummer en de exacte tenaamstelling van uw tegenrekening. Voor een individuele spaarrekening is een individuele tegenrekening nodig. Voor een gezamenlijke spaarrekening een gezamenlijke tegenrekening. 
  • Uw burgerservicenummer.
  • Een woonadres in Nederland.
  • Uw mobiele telefoon met een Nederlands mobiel telefoonnummer.
  • Toegang tot het internet.
  • Een e-mailadres.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe verloopt het aanvraagproces?

De verwerking van een aanvraag voor een individuele Online Spaarrekening duurt ongeveer 3 werkdagen. De verwerking van een aanvraag voor een gezamenlijke Online Spaarrekening duurt ongeveer 5 werkdagen tenzij wij nog aanvullende informatie van u nodig hebben. 

Hebt u het aanvraagformulier op onze website ingevuld en verzonden? Dan houden wij u via de e-mail op de hoogte van de status van uw aanvraag. 

U ontvangt van ons een e-mail met daarin uw nieuwe rekeningnummer zodra u het aanvraagformulier op onze website hebt verzonden. Hierin leest u hoe u €1 naar uw nieuwe Online Spaarrekening overmaakt om uw aanvraag af te ronden.

Wij sturen u een e-mail zodra uw eerste overboeking op uw nieuwe Online Spaarrekening is aangekomen. Dit kan 1 tot 2 werkdagen duren. Vervolgens gaan wij verder met uw aanvraag. Dit duurt bij een individuele Online Spaarrekening gemiddeld 3 werkdagen. Bij een gezamenlijke Online Spaarrekening kan dit 2 weken duren. Het is mogelijk dat wij u nog benaderen voor aanvullende informatie.

Zodra wij uw aanvraag hebben afgerond, krijgt u van ons een e-mail ter bevestiging met daarin uw gebruikersnaam. Hierin leest u hoe u uw Online Spaarrekening kunt activeren.

 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe download ik het bankbewijs van mijn tegenrekening?

Het komt voor dat wij u om een bankbewijs van uw tegenrekening vragen nadat u een Online Spaarrekening bij ons hebt aangevraagd. Dit doen wij om de tenaamstelling van uw tegenrekening te controleren. Deze moet namelijk hetzelfde zijn als uw spaarrekening bij LeasePlan Bank.

 Het bankbewijs dat u naar ons opstuurt moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Het is een document dat niet kan worden bewerkt of veranderd. Dit betekent dat wij geen tekstbestanden accepteren. Bestanden die wij wel accepteren zijn: JPG, GIF, BMP en PDF.
  • Het logo van de bank staat op het document.
  • Op het bewijs staat een rekeningnummer dat goed te lezen is.
  • De tenaamstelling van uw tegenrekening is volledig vermeld en is goed te lezen. Ook de tenaamstelling van uw eventuele mederekeninghouder is volledig vermeld en is goed te lezen.
  • Het bewijs is niet ouder dan 3 maanden en de datum is duidelijk te lezen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik meerdere Online Spaarrekeningen openen?

U kunt bij LeasePlan Bank één Online Spaarrekening openen. Een individuele Online Spaarrekening of een gezamenlijke Online Spaarrekening. Het is dus niet mogelijk om zowel een individuele als een gezamenlijke Online Spaarrekening te openen. 

Een individuele Online Spaarrekening staat alleen op uw naam. Een gezamenlijke Online Spaarrekening staat op naam van uzelf en een mederekeninghouder. Bij een gezamenlijke Online Spaarrekening zijn maximaal 2 rekeninghouders mogelijk.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik als US Person sparen bij LeasePlan Bank?
Het is helaas niet mogelijk om als US Person bij ons te sparen. U leest hier welke personen als US Person worden aangemerkt volgens de Amerikaanse Foreign Account Tax Compliance (FATCA) regelgeving.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik ook zakelijk sparen bij LeasePlan Bank?
Het is helaas niet mogelijk om zakelijk bij ons te sparen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat zijn de voorwaarden?

U vindt onze Voorwaarden Online Spaarrekening hier

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle rekeninghouders bij LeasePlan Bank. En op iedereen die een Online Spaarrekening aanvraagt. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Deposito Sparen

Wat is Deposito Sparen?

Deposito Sparen bij LeasePlan Bank houdt in dat u een bedrag van minimaal € 1000 tegen een vaste rente in een termijndeposito vastzet, voor een vaste periode. U kunt het geld dan niet opnemen. In de meeste gevallen ontvangt u met Deposito Sparen een hogere rente dan met Flexibel Sparen, al kan het voorkomen dat de vaste rente van een termijndeposito lager is dan de variabele rente van Flexibel Sparen. 

U kunt termijndeposito's kiezen met perioden van 3, 6 of 9 maanden, 1, 2, 3, 4 en 5 jaar. 

Deposito Sparen is gekoppeld aan uw Online Spaarrekening. Dit betekent dat u een Online Spaarrekening bij ons moet hebben om een termijndeposito af te sluiten. 

Er geldt geen maximum aan het aantal termijndeposito's dat u opent. Wel geldt een een maximum spaarbedrag van €2.000.000 voor al uw termijndeposito's samen. 

Meer informatie vindt u op onze pagina Deposito Sparen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe open ik een termijndeposito?
Hebt u al een Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank? Dan opent u een termijndeposito vanuit uw Online Spaarrekening. Als u nog geen Online Spaarrekening hebt, kunt u deze hier openen.

Om een termijndeposito te openen moet het bedrag dat u in een termijndeposito wilt vastzetten op uw Online Spaarrekening staan. U vindt het saldo van uw Online Spaarrekening onder het menu Flexibel Sparen. Voor het openen van een termijndeposito geldt een minimum bedrag van € 1.000.

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Deposito Sparen.
  • Klik vervolgens onder de titel op de knop ‘Open een termijndeposito’.
  • Vul bij stap 1 het bedrag dat u wilt vastzetten en kies een looptijd.
  • Geef uw termijndeposito een naam of omschrijving.
  • Controleer hierna de rente die bij uw looptijd hoort en klik op ‘Volgende’.
  • Controleer de gegevens en klik op ‘Bevestig aanvraag’ om de aanvraag te versturen.
  • Uw aanvraag wordt in behandeling genomen. 
  • Klik op ‘Sluiten’ om terug te keren naar de overzichtspagina van Deposito Sparen.
  • Klik op ‘Nieuwe termijndeposito openen’ als u nog een termijndeposito wilt openen.

Nadat u uw termijndeposito hebt geopend, vindt u het direct terug in het overzicht van Deposito Sparen. Enkele minuten na het openen van uw termijndeposito ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging.

Ingangsdatum
De ingangsdatum is de dag dat u het termijndeposito opent. Dit geldt wanneer u het termijndeposito op een werkdag opent. Opent u het termijndeposito in het weekend of op een feestdag? Dan is de eerstvolgende werkdag de ingangsdatum. U kunt de ingangsdatum en einddatum controleren door in te loggen op uw Online Spaarrekening.

Bedenktijd
Voor een termijndeposito geldt een bedenktijd van 14 dagen. Wilt u de termijndeposito annuleren, of een ander bedrag of looptijd kiezen? Vul dan het formulier Termijndeposito beëndigen binnen 14 dagen in.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe wordt de rente bij Deposito Sparen berekend?

Het berekenen van de rente van een termijndeposito is een simpele rekensom. Bijvoorbeeld, als u een 1-jaars termijndeposito opent van €10.000 tegen een nominale rente van 3% dan is de rente-uitkering €10.000 x (3%/365) x 365 dagen actuele looptijd = €300. In veel gevallen klopt dit. Maar er zijn factoren die de renteberekening beïnvloeden. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Het werkelijke aantal dagen van de looptijd.
  • Het aantal dagen in een bepaald jaar.
  • Een termijndeposito dat op de 31e van de maand is geopend of op 29 februari in een schrikkeljaar.

Bovenstaande factoren bepalen de uiteindelijke looptijd van het termijndeposito en beïnvloeden daarmee de uitgekeerde rente.

Om met dit soort zaken rekening te houden hanteren banken een zogeheten renteconventie. De renteconventie bepaalt hoe een bank de rente berekent. Elke bank kiest voor zijn spaarvormen een renteconventie. Elke conventie heeft voor- en nadelen. Wij hebben gekozen voor een renteconventie die gebaseerd is op het werkelijke aantal dagen in het jaar dat een termijndeposito is geopend. Dit vinden wij de meest eerlijke manier. In een schrikkeljaar van 1 januari tot en met 31 december zitten 366 dagen. De nominale rente die wij op de website publiceren gaat in dat geval uit van 366 dagen. In onze Voorwaarden Online Spaarrekening vindt u dit terug in artikel 4.4. Dit artikel is van toepassing op alle renteberekeningen die wij hanteren. 

Download hier onze rekenvoorbeelden.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wanneer wordt de rente bij Deposito Sparen uitgekeerd?

Wanneer u de rente krijgt, hangt af van de looptijd van uw termijndeposito. Heeft uw deposito een looptijd van een jaar of korter? Dan krijgt u de rente aan het einde van de looptijd gestort op uw Online Spaarrekening. Hebt u een termijndeposito met een looptijd van meer dan een jaar? Dan ontvangt u de rente aan het begin van ieder nieuw kalenderjaar en tenslotte na het einde van de looptijd.

**Situatie vanaf 1 februari 2019**
Vanaf 1 februari 2019 zal de rente bij termijndeposito's met een looptijd van langer dan 1 jaar op een ander moment worden uitgekeerd dan nu het geval is. Namelijk: na iedere 12 maanden. Stel u opent een 2-jaars termijndeposito op 14 maart 2019, dan krijgt u in de nieuwe situatie op 14 maart 2020 en 14 maart 2021 de rente uitgekeerd. In de huidige situatie is dit op 1 januari 2020, op 1 januari 2021 en op 14 maart 2021. Klik op de tabel hieronder voor een weergave van de huidige en nieuwe situatie:

Wijziging uitbetalingsmoment termijndeposito
Valt het vrijvallen van uw termijndeposito op een dag in het weekend of een feestdag? Dan ontvangt u de rente en het bedrag van uw termijndeposito al aan het eind van de laatste werkdag voor het weekend of voor de feestdag op uw Online Spaarrekening. Het rentebedrag dat u ontvangt is het hele bedrag, voor de gehele looptijd van uw termijndeposito. U loopt dus geen rente mis doordat het bedrag van uw termijndeposito eerder op uw Online Spaarrekening wordt overgemaakt.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik een termijndeposito eerder laten beëindigen?
Hebt u uw termijndeposito 14 dagen of korter geleden geopend? Dan kunt u nog gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. Download hier het formulier beëindigen termijndeposito binnen 14 dagen.

Hebt u uw termijndeposito langer dan 14 dagen geleden geopend? Dan kunt u uw termijndeposito niet meer beëindigen. In bijzondere gevallen kan LeasePlan Bank een uitzondering voor u maken:

  • U gaat scheiden of uw geregistreerd partnerschap wordt beëindigd.
  • U gaat een uitkering ontvangen op grond van de Werkloosheidswet (WW) of de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA).
  • U wordt failliet verklaard, of er is sprake van surseance van betaling, wettelijke schuldsanering, onderbewindstelling of ondercuratelestelling.

Meer informatie over de uitzonderingen vindt u in artikel 4.5 van de Voorwaarden Online Spaarrekening van LeasePlan Bank.

Kosten voor het eerder beëindigen van uw termijndeposito
Als LeasePlan Bank een van bovenstaande uitzonderingen voor u maakt, betaalt u kosten voor het beëindigen van uw termijndeposito. De kosten bedragen 1% rente per jaar over de resterende looptijd van het termijndeposito.

Download hier een rekenvoorbeeld.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat gebeurt er aan het einde van de looptijd van een termijndeposito?

Aan het einde van de looptijd valt het geld van uw termijndeposito vrij op uw Online Spaarrekening. U kunt dan dus weer vrij over het volledige bedrag beschikken. Daarnaast ontvangt u rente over uw termijndeposito. Hoeveel en wanneer dit precies is, hangt af van de hoogte van de rente maar ook van de looptijd.

2 meldingen over het aflopen van uw termijndeposito
U ontvangt van ons 2 keer een e-mail over het vrijvallen van uw termijndeposito. 4 weken van tevoren en op de dag zelf. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Het verlengen van een termijndeposito is helaas niet mogelijk. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Mijn Online Spaarrekening

Hoe log ik in op mijn Online Spaarrekening?

Om in te loggen op uw Online Spaarrekening vult u een geldige gebruikersnaam in het 'Gebruikersnaam'-veld in en een geldig wachtwoord in het 'Wachtwoord'-veld op de inlogpagina van onze bankomgeving.

Let op: uw aanvraag voor een Online Spaarrekening moet wel eerst afgerond zijn. Uw gebruikersnaam hebt u tijdens de aanvraag gekozen. Uw wachtwoord kiest u tijdens het activeren van uw Online Spaarrekening.

Weet u uw gebruikersnaam niet meer? 
Uw gebruikersnaam hebt u per e-mail van ons ontvangen bij het aanvragen van uw Online Spaarrekening. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

Weet u uw wachtwoord niet meer? 
Dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor hebt u uw gebruikersnaam nodig.

  • Ga naar de inlogpagina van onze bankomgeving.
  • Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul uw gebruikersnaam in en klik op ‘Volgende’.
  • Binnen een minuut ontvangt u een SMS van ons met een tijdelijk wachtwoord. Voer dit wachtwoord in. Dit is 10 minuten geldig.
  • Maak daarna een nieuw wachtwoord aan en bevestig dit.

Hebt u meer dan 5 keer fout ingelogd?
Dan wordt uw toegang om veiligheidsredenen geblokkeerd. Maak een nieuw wachtwoord aan door op 'Wachtwoord vergeten' te klikken. Hiermee heft u de blokkade op.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Gebruik onze interactieve instructievideo om te achterhalen wat de oorzaak is. We helpen u graag bij wat u kunt doen om weer op uw Online Spaarrekening in te kunnen loggen.

Bekijk onze interactieve video

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik geld storten op mijn Online Spaarrekening?

Het storten van geld op uw Online Spaarrekening kan alleen gebeuren vanaf uw vaste tegenrekening. Deze vaste tegenrekening staat op uw naam en de naam van de eventuele mederekeninghouder. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

Let op: Sommige banken vragen verplicht om de naam van de ontvanger bij een overboeking. Vul dan de tenaamstelling in van uw spaarrekening bij LeasePlan Bank. Deze vindt u terug op uw rekeningoverzichten. 

Het kan tot 3 werkdagen duren voorat uw geld bij ons binnenkomt. Zodra het geld door LeasePlan Bank is ontvangen, ziet u dit op uw rekeningoverzicht. Is het geld dan nog steeds niet binnen? Controleert u dan of u vanaf de juiste vaste tegenrekening hebt overgeboekt. Hebt u toch geld vanuit een andere rekening overgemaakt? Dan boeken wij dit bedrag terug naar de rekening waar het vandaan kwam. Meestal duurt dit 1 tot 3 werkdagen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik geld overboeken naar mijn tegenrekening?

U kunt alleen geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Dit hebben wij uit veiligheidsoverwegingen zo ingesteld. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik bovenaan de pagina op de knop ‘Geld overboeken’. 
  • Vul het bedrag in dat u wilt overboeken. 
  • Vul een omschrijving in en geef aan of u een directe of toekomstige overboeking wilt doen. Bij een toekomstige overboeking selecteert u een datum.
  • Klik op ‘Volgende’ om uw betaalopdracht te controleren. 
  • Wanneer alles klopt klikt u op ‘Bevestigen’.

Als u iets wilt wijzigen gaat u via de ‘Terug’ knop naar de vorige stap. U vindt uw betaalopdracht terug onder ‘Mijn Betaalopdrachten’. Hier kunt u ook een overboeking annuleren.

Verwerking van betaalopdrachten
Plaatst u tijdens een werkdag een overboeking vóór 13:00 uur in op uw Online Spaarrekening? Dan kan het bedrag nog dezelfde dag zichtbaar zijn op uw tegenrekening. Dit is mede afhankelijk van de bank waar uw tegenrekening loopt. Plaatst u de overboeking tijdens een werkdag ná 13:00 uur, in het weekend of op een feestdag? Dan wordt uw overboeking op de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Er zijn geen kosten verbonden aan geld overmaken van en naar uw Online Spaarrekening.

 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat gebeurt er als ik in het weekend of op een feestdag een overboeking doe?
Dan wordt deze de eerstvolgende werkdag uitgevoerd. Bekijk hier op welke feestdagen wij geen betalingsopdrachten verwerken. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik een transactieoverzicht, vermogensoverzicht of financieel jaaroverzicht downloaden?

Binnen uw Online Spaarrekening kunt u de volgende overzichten raadplegen en downloaden: 

Transactieoverzicht
Voor een overzicht van uw transacties:

  • Klik in het menu bovenaan op Flexibel Sparen.
  • Scroll naar het onderdeel ‘Mijn Transacties’.
  • Kies de periode waarin u uw transacties wilt bekijken.
  • Klik naast de periode op de downloadknop wanneer u dit overzicht wilt downloaden.

Vermogensoverzicht
Wanneer u inlogt op uw Online Spaarrekening komt u bij de overzichtspagina terecht van uw spaarrekening en eventuele termijndeposito's. Dit overzicht kunt u downloaden onder het tab 'Download Vermogensoverzicht'. 

Financieel jaaroverzicht
LeasePlan Bank stelt elk jaar uiterlijk op 1 maart het jaaroverzicht beschikbaar. Om het overzicht te kunnen downloaden doet u het volgende:

  • Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Mijn gegevens.
  • Ga naar ‘Download Jaaroverzicht’
  • Selecteer het jaar waarvan u het jaaroverzicht wilt downloaden en klik op de downloadknop.
  • Vervolgens kunt u het bestand downloaden en opslaan.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Is mijn Online Spaarrekening altijd beschikbaar?
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank gebruiken. Soms is er onderhoud van ons systeem. Dit vindt meestal 's nachts of vroeg in de ochtend plaats. Tijdens dit onderhoud is uw Online Spaarrekening niet beschikbaar. We laten dit van tevoren weten via een melding op onze website.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik mijn Online Spaarrekening beëindigen?

U kunt uw Online Spaarrekening beëindigen door een e-mail te sturen naar klantenservice@leaseplanbank.nl. Om veiligheidsredenen kunt u dat alleen doen vanaf het e-mailadres dat bij ons bekend is.

U kunt uw spaarrekening zonder opgave van redenen beëindigen. Staat er nog tegoed op uw Online Spaarrekening? Maak dit dan over naar uw vaste tegenrekening. Zo kunnen wij uw spaarrekening sneller beëindigen.

Hebt u een of meer termijndeposito's? Dan kunt u uw Online Spaarrekening beëindigen als alle termijndeposito’s zijn afgelopen. 

Het beëindigen van een Online Spaarrekening duurt gemiddeld 3 werkdagen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Flexibel Sparen

Wat is Flexibel Sparen?
Flexibel Sparen bij LeasePlan Bank is sparen met een variabele rente en zonder vaste looptijd. U spaart automatisch flexibel op uw Online Spaarrekening. Dit betekent ook dat u altijd geld bij kunt storten of kunt overmaken van en naar uw vaste tegenrekening.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik Flexibel Sparen bij LeasePlan Bank?
Met een Online Spaarrekening spaart u automatisch flexibel bij LeasePlan Bank. Lees hier hoe u een Online Spaarrekening kunt openen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe wordt de rente bij Flexibel Sparen berekend?
De variabele rente van Flexibel Sparen stellen wij iedere maand opnieuw vast. Dat doen wij in principe altijd op de laatste dag van de maand.
Wij berekenen het rentebedrag dat u ontvangt op de volgende manier:

Wij gaan uit van het aantal dagen dat u recht hebt op rente. Ons uitgangspunt is dat ieder jaar 365 dagen heeft. In het geval van een schrikkeljaar gaan we uit van 366 dagen. De rente wordt over alle dagen van de maand berekend.

Download hier een rekenvoorbeeld.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wanneer wordt de rente bij Flexibel Sparen uitgekeerd?

De rente wordt gewoonlijk maandelijks op de eerste dag van de maand betaald. Als de eerste dag van de maand in een weekend of op een maandag valt dan krijgt u de rente op vrijdagavond op uw spaarrekening gestort. U ontvangt dus op voorhand de rente voor de laatste zaterdag en/of zondag van de maand.

Als de eerste dag van de maand op een feestdag valt zoals dinsdag 1 mei 2018, dan wordt de rente op de laatste werkdag van die maand, maandag 30 april, uitgekeerd. 

De valutadatum valt altijd op de eerste dag van de maand. Vanaf die datum is het uitgekeerde bedrag rentedragend. 

Voorbeeld 
De laatste dag van de maand juni in 2018 is zaterdag 30 juni. U ontvangt rente tot en met 30 juni uitgekeerd op uw spaarrekening op vrijdagavond 29 juni. De valutadatum is 1 juli. Vanaf 1 juli is het uitgekeerde bedrag rentedragend.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoeveel kan ik maximaal sparen met Flexibel Sparen?

Het maximum spaarbedrag voor Flexibel Sparen is €500.000.

Als er een te groot spaarbedrag op Flexibel Sparen staat, kunt u het bedrag boven de limiet van €500.000 vastzetten in een of meer termijndeposito's. Of u kunt het bedrag boven de limiet van €500.000 overboeken naar uw tegenrekening. Doet u niets? Dan boekt LeasePlan Bank het bedrag boven de limiet naar uw tegenrekening.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe weet ik wanneer de rente bij Flexibel Sparen wijzigt?

De variabele rente van Flexibel Sparen stellen wij iedere maand opnieuw vast. Dat doen wij in principe altijd op de laatste dag van de maand.

Klanten van LeasePlan Bank kunnen zich opgeven voor de maandelijke Rentemail waarin wordt vermeld wat de variabele spaarrente van de komende maand wordt. Deze wordt op de laatste dag van de maand verstuurd. Zo komt u in ieder geval nooit voor verrassingen te staan.

Verder communiceren wij op onze website en social media kanalen op de eerste van de maand de rente voor die maand. Als u liever geen e-mail ontvangt, kunt u er ook voor kiezen om ons te volgen op Facebook en Twitter

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Over LeasePlan Bank

Wie is LeasePlan Bank?

LeasePlan Bank is een Nederlandse spaarbank en onderdeel van LeasePlan Corporation N.VDit is een groot Nederlands bedrijf. LeasePlan is een specialist op het gebied van autoleasing. Leasing is een soort verhuur van auto’s aan bedrijven. LeasePlan doet dit werk in 32 landen. 

Wij zijn een bijzondere spaarbank, want wij hebben geen netwerk met filialen. Wij hebben alleen een hoofdkantoor in Amsterdam. En wij hebben deze website. LeasePlan Bank wordt daarom ook wel een internetspaarbank genoemd.

Klik hier om meer te weten over LeasePlan Bank.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe neem ik contact op met de klantenservice van LeasePlan Bank?

Wanneer u hulp nodig hebt, kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Hier vindt u al onze contactgegevens duidelijk onder elkaar.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Valt LeasePlan Bank onder het depositogarantiestelsel?
Ja, de Online Spaarrekening van LeasePlan Bank (inclusief Termijndeposito's) valt onder het depositogarantiestelsel. Particulieren en kleine ondernemingen kunnen een beroep doen op het depositogarantiestelsel tot aan het maximum bedrag dat door De Nederlandsche Bank is vastgesteld. Op dit moment is dat maximumbedrag €100.000 per rekeninghouder. Voor een gezamenlijke Online Spaarrekening is dit dus €200.000.

De opgebouwde rente wordt vergoed tot de dag van het faillissement van de bank. Deze dag wordt officieel door de DNB vastgesteld. De maximale vergoeding blijft €100.000 per rekeninghouder. 

Wat is het depositogarantiestelsel? 

Kan een bank niet meer aan zijn verplichtingen voldoen? Bijvoorbeeld bij een faillissement? En valt deze bank onder het depositogarantiestelsel? Dan is de eerste €100.000 op uw betaal- en spaarrekening gegarandeerd. De opgebouwde rente wordt vergoed tot de dag van het faillissement van de bank. Deze dag wordt officieel door de DNB vastgesteld. De maximale vergoeding blijft €100.000 per rekeninghouder. 

De Nederlandsche Bank stelt hieraan wel bepaalde voorwaarden. Het bedrag dat De Nederlandsche Bank garandeert, kan veranderen.

Download hier het overzicht met de basisinformatie omtrent het depositogarantiestelsel.

Dit antwoord is informatief. U kunt aan deze informatie geen rechten ontlenen. Zie voor de meest actuele informatie de website van De Nederlandsche Bank.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat zijn de openingstijden van LeasePlan Bank?

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur voor u bereikbaar.

Klik op onderstaand overzicht om te zien op welke feestdagen LeasePlan Bank gesloten is en wanneer er wel of geen betalingsverkeer plaatsvindt:

Bereikbaarheid en betalingsverkeer

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hebt u een klacht over LeasePlan Bank?
Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wat de reden ook is, laat het ons weten. Hoe u dat het best kunt doen leest u op onze klachtenpagina.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Een wijziging doorgeven

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Bent u verhuisd? Hebt u een nieuw e-mailadres of telefoonnummer? Geef ons dit zo snel mogelijk door. Het is belangrijk dat wij als uw bank over uw actuele gegevens beschikken.

Wijzigingen kunt u eenvoudig binnen uw persoonlijke bankomgeving doorgeven. Dit doet u als volgt:

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Mijn gegevens.
  • Onder het onderdeel ‘Uw Persoonlijke Gegevens’ vindt u uw huidige gegevens.
  • Klik bij het onderdeel waar u een wijziging wilt doorgeven op de button ‘Wijzig’.
  • Doorloop de 3 stappen.
  • U ontvangt altijd een bevestiging van de wijziging en/of een e-mail met verdere instructies.

U kunt maar 1 wijziging per keer doorgeven.

In het geval van een gezamenlijke Online Spaarrekening kunt u alleen voor uzelf wijzigingen doorgeven. Iedere rekeninghouder moet met haar of zijn eigen inloggegevens zelf via de bankomgeving wijzigingen doorgeven. De reden is om eventueel misbruik te voorkomen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik mijn tegenrekening wijzigen?
Controleer eerst of de tenaamstelling van uw nieuwe tegenrekening hetzelfde is als de tenaamstelling van uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank. Als dit niet zo is, kunnen wij uw tegenrekening namelijk niet wijzigen. Daarnaast moet het type tegenrekening hetzelfde zijn als uw type spaarrekening bij LeasePlan Bank. Dus een individuele tegenrekening bij een individuele Online Spaarrekening, en een gezamenlijke tegenrekening bij een gezamenlijke Online Spaarrekening.

Om uw tegenrekening te wijzigen logt u in op uw Online Spaarrekening. Klik vervolgens rechtsboven op 'Mijn gegevens'. U kunt onder 'Uw Persoonlijke Gegevens' uw tegenrekening wijzigen.

Maak €1 over vanaf uw nieuwe tegenrekening

Wanneer wij uw wijziging ontvangen hebben, ontvangt u van ons een bericht. Hierin verzoeken wij u om €1 over te maken vanaf uw nieuwe tegenrekening. Wij gebruiken deze overboeking om uw identiteit te controleren. Vervolgens boeken wij het bedrag weer terug. Als alles in orde is, ontvangt u van ons een bevestiging dat uw tegenrekening is gewijzigd. Vanaf dat moment kunt u bedragen overboeken van en naar uw nieuwe tegenrekening.

Bankbewijs
Het kan zijn dat we u nog om een bewijs van uw tegenrekening vragen. Dit bewijs moet voldoen aan de volgende kenmerken:
  • Het is een document dat niet kan worden bewerkt of veranderd. Dit betekent dat wij geen tekstbestanden accepteren. Bestanden die wij wel accepteren zijn: JPG, GIF, BMP en PDF.
  • Het logo van de bank staat op het document.
  • Op het bewijs staat een rekeningnummer dat goed te lezen is.
  • De tenaamstelling van uw tegenrekening is volledig vermeld en is goed te lezen. Ook de tenaamstelling van uw eventuele mederekeninghouder is volledig vermeld en is goed te lezen.
  • Het bewijs is niet ouder dan 3 maanden en de datum is duidelijk te lezen.

    Bekijk de video:


    Vond je deze informatie nuttig?

    Fijn! Bedankt voor uw feedback.
    Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
    Hoe kan ik de tenaamstelling van mijn Online Spaarrekening wijzigen?

    Wilt u een naamswijziging doorgeven?
    Uw Online Spaarrekening staat op de naam die u bij LeasePlan Bank hebt opgegeven. Dit is de zogeheten tenaamstelling. Die naam moet precies dezelfde zijn als de naam van uw tegenrekening. Wilt u een naam aanpassen, bijvoorbeeld in het geval van een huwelijk of partnerschap? Volg dan de stappen hieronder.

    • Stuur ons een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres met daarin het verzoek om uw tenaamstelling te wijzigen. Voeg hier een bankafschrift aan toe van uw tegenrekening. U leest hier waaraan dit afschrift moet voldoen.
    • Doe opnieuw een storting van en klein bedrag (bijvoorbeeld €1) vanaf uw tegenrekening. Dit is de tegenrekening die al bekend bij ons is.

    U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht zodra uw tenaamstelling is aangepast.

    Wilt u het soort spaarrekening wijzigen?
    U hebt een individuele of gezamenlijke spaarrekening bij ons. Het is helaas niet mogelijk om het soort spaarrekening aan te passen. Wanneer u een ander soort spaarrekening wenst, moet u uw huidige spaarrekening helaas beëindigen. Dit kan alleen wanneer u geen lopende termijndeposito’s hebt. U kunt dit als volgt aan ons doorgeven:

    • Stuur ons een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres met daarin het verzoek om uw spaarrekening te sluiten.
    • Wanneer u een bevestiging hebt ontvangen dat wij uw spaarrekening hebben beëindigd, kunt u een nieuwe individuele of gezamenlijke spaarrekening aanvragen.

    Vond je deze informatie nuttig?

    Fijn! Bedankt voor uw feedback.
    Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
    Hoe geef ik een overlijden door?

    Het overlijden van uw partner of familielid is ingrijpend. In deze moeilijke tijd moet u veel regelen. Daarom helpen wij u graag op weg om de afhandeling zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

    Wat gebeurt er met de Online Spaarrekening?
    Wanneer een (mede)rekeninghouder overlijdt, sluiten wij altijd de huidige Online Spaarrekening. Als u mederekeninghouder bent kunnen wij wel een nieuwe Online Spaarrekening voor u openen. Ook wanneer u executeur of gevolmachtigde bent kunt u dit aangeven. De mederekeninghouder krijgt dan een nieuw rekeningnummer van ons dat alleen op zijn/haar naam staat. De inloggegevens voor de nieuwe Online Spaarrekening blijven hetzelfde. 

    Termijndeposito’s
    Eventuele termijndeposito’s beëindigen wij ook. In het geval van een gezamenlijke rekening ontvangt u een overzicht van uw gezamenlijke termijndeposito’s. Deze termijndeposito’s kunt u voor hetzelfde bedrag opnieuw openen voor de resterende looptijd op uw nieuwe spaarrekening. Wij horen graag van u zodra u dit gedaan hebt zodat wij het rentepercentage voor u kunnen aanpassen naar het oude tarief. Zo loopt u geen rente mis.

    Hoe geef ik het overlijden door?
    Dit doet u via het formulier Een overlijden melden. Hiervoor hebben wij een aantal gegevens en kopieën van bepaalde documenten van u nodig. U leest hier per type spaarrekening welke dit zijn. De documenten kunt u via het formulier uploaden. U kunt deze ook per e-mail of per post naar ons toesturen. 

    Bij vragen kunt u terecht bij onze Nabestaandendesk via het telefoonnummer 020 22 61 401.

    Vond je deze informatie nuttig?

    Fijn! Bedankt voor uw feedback.
    Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
    Welke documenten moet ik opsturen in geval van overlijden?

    Individuele Online Spaarrekening
    Bij een individuele spaarrekening hebben wij de volgende bewijslast nodig:

    • Een kopie van de akte van overlijden samen met een kopie van een uittreksel uit het Centraal Testamentenregister of
    • Een kopie van de verklaring van erfrecht samen met een kopie van het identiteitsbewijs van de gevolmachtigde of
    • Een kopie van de verklaring van executele samen met een kopie van het identiteitsbewijs van de executeur

    Gezamenlijke Online Spaarrekening
    Bij een gezamenlijke spaarrekening hebben wij de volgende bewijslast nodig wanneer u de spaarrekening wilt behouden:

    • Een kopie van de verklaring van erfrecht of
    • Een kopie van de verklaring van executele of
    • Een kopie van een uittreksel uit het Centraal Testamentenregister

    Wilt u de gezamenlijke Online Spaarrekening liever sluiten? Dan hebben wij het volgende van u als mederekeninghouder nodig:

    • Een kopie van de akte van overlijden

    Bij vragen kunt u terecht bij onze Nabestaandendesk via het telefoonnummer 020 22 61 401.

    Vond je deze informatie nuttig?

    Fijn! Bedankt voor uw feedback.
    Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

    Vragen of hulp nodig?

    Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens