Goedemorgen, Waar kunnen we je mee helpen?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens

Veelgestelde vragen per onderwerp

Een Online Spaarrekening openen

Wat is een Online Spaarrekening?
Met een Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank kunt u Flexibel Sparen en Deposito Sparen via internet. De Online Spaarrekening staat op uw eigen naam. Bij een gezamenlijke rekening staat de Online Spaarrekening op naam van u en uw mederekeninghouder.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe open ik een Online Spaarrekening?

U opent een Online Spaarrekening in 3 eenvoudige stappen.

Stap 1. Vul het aanvraagformulier in
Vul eerst het aanvraagformulier in. Zodra u het aanvraagformulier hebt verzonden, ontvangt u van ons een e-mail. Hierin vindt u uw nieuwe rekeningnummer bij LeasePlan Bank en uw gebruikersnaam.

Stap 2. Log in op uw Online Spaarrekening en bevestig uw telefoonnummer
Om uw aanvraag af te ronden is het belangrijk dat u inlogt op uw spaarrekening. Dit doet u door op onze website rechtsboven op Inloggen te klikken en de door u gekozen gebruikersnaam en uw wachtwoord in te vullen. Wanneer u de eerste keer inlogt vragen wij u om uw mobiele telefoonnummer te bevestigen. Dit telefoonnummer wordt bijvoorbeeld gebruikt om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Hebt u een gezamenlijke spaarrekening aangevraagd? Dan moet de mederekeninghouder ook zijn of haar telefoonnummer bevestigen door in te loggen met zijn of haar inloggegevens.

Stap 3. Maak €1 over naar uw nieuwe Online Spaarrekening
Maak €1 over naar uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank vanaf de door u opgegeven tegenrekening. Met deze eerste overboeking controleren wij uw identiteit door middel van afgeleide identificatie.

Wat gebeurt er daarna?
Wanneer uw overboeking op uw Online Spaarrekening binnen is en uw gegevens kloppen, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Dan is uw aanvraag ook afgerond en sturen wij u hiervan ook een bevestiging per e-mail. U kunt hierna meteen uw Online Spaarrekening gaan gebruiken.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe controleert LeasePlan Bank mijn identiteit?
LeasePlan Bank is een online spaarbank. Dat betekent dat wij geen kantoor hebben om onze klanten fysiek te identificeren. Om toch de identiteit van onze klanten vast te kunnen stellen maken wij gebruik van een zogeheten afgeleide identificatie. Hierbij gaan wij op de identificatieprocedure af die u hebt afgelegd tijdens het openen van uw tegenrekening (een betaalrekening bij een andere bank). Om afgeleide identificatie uit te kunnen voeren is het belangrijk dat wij bij de eerste overboeking de volledige tenaamstelling meekrijgen vanuit uw andere bank.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat heb ik nodig voor het openen van een Online Spaarrekening?

U hebt het volgende nodig om bij LeasePlan Bank een Online Spaarrekening te openen:

  • Een in Nederland geldig identiteitsbewijs.
  • Het rekeningnummer en de exacte tenaamstelling van uw tegenrekening. Voor een individuele spaarrekening is een individuele tegenrekening nodig. Voor een gezamenlijke spaarrekening een gezamenlijke tegenrekening. 
  • Uw burgerservicenummer.
  • Een woonadres in Nederland.
  • Uw mobiele telefoon met een Nederlands mobiel telefoonnummer.
  • Toegang tot het internet.
  • Een e-mailadres.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe download ik het bankbewijs van mijn tegenrekening?

Het kan voorkomen dat wij u om een bankbewijs vragen om uw tenaamstelling te controleren, wanneer deze onvolledig is meegekomen tijdens uw aanvraag. Hiervoor is een rekeningafschrift van uw tegenrekening het meest geschikt. U kunt een digitale rekeningafschrift van uw tegenrekening binnen de bankomgeving van uw bank downloaden. Raadpleeg de veelgestelde vragen pagina van uw bank voor instructies.

Het afschrift wat u ons stuurt moet aan het volgende voldoen:

  • Het is een document dat niet kan worden bewerkt of veranderd. Bestanden die wij accepteren zijn: JPG, GIF, BMP en PDF.
  • Het logo van de bank staat duidelijk op het document.
  • Op het bewijs staat een rekeningnummer dat goed te lezen is.
  • De tenaamstelling van uw tegenrekening is volledig vermeld en is goed te lezen. Ook de tenaamstelling van uw eventuele mederekeninghouder is volledig vermeld en is goed te lezen.
  • Het bewijs is niet ouder dan 3 maanden en de aanmaakdatum is duidelijk te lezen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik meerdere Online Spaarrekeningen openen?

U kunt bij LeasePlan Bank één Online Spaarrekening openen. Een individuele Online Spaarrekening of een gezamenlijke Online Spaarrekening. Het is dus niet mogelijk om zowel een individuele als een gezamenlijke Online Spaarrekening te openen. 

Een individuele Online Spaarrekening staat alleen op uw naam. Een gezamenlijke Online Spaarrekening staat op naam van uzelf en een mederekeninghouder. Bij een gezamenlijke Online Spaarrekening zijn maximaal 2 rekeninghouders mogelijk.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik als US Person sparen bij LeasePlan Bank?
Het is helaas niet mogelijk om als US Person bij ons te sparen. U leest hier welke personen als US Person worden aangemerkt volgens de Amerikaanse Foreign Account Tax Compliance (FATCA) regelgeving.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik ook zakelijk sparen bij LeasePlan Bank?
Het is helaas niet mogelijk om zakelijk bij ons te sparen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat zijn de voorwaarden?

U vindt onze Voorwaarden Online Spaarrekening hier

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle rekeninghouders bij LeasePlan Bank. En op iedereen die een Online Spaarrekening aanvraagt. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Deposito Sparen

Wat is Deposito Sparen?

Deposito Sparen bij LeasePlan Bank houdt in dat u een bedrag van minimaal € 1000 tegen een vaste rente in een termijndeposito vastzet, voor een vaste periode. U kunt het geld dan niet opnemen. In de meeste gevallen ontvangt u met Deposito Sparen een hogere rente dan met Flexibel Sparen, al kan het voorkomen dat de vaste rente van een termijndeposito lager is dan de variabele rente van Flexibel Sparen. 

U kunt termijndeposito's kiezen met perioden van 3, 6 of 9 maanden, 1, 2, 3, 4 en 5 jaar. 

Deposito Sparen is gekoppeld aan uw Online Spaarrekening. Dit betekent dat u een Online Spaarrekening bij ons moet hebben om een termijndeposito af te sluiten. 

Er geldt geen maximum aan het aantal termijndeposito's dat u opent. Wel geldt een een maximum spaarbedrag van €2.000.000 voor al uw termijndeposito's samen. 

Meer informatie vindt u op onze pagina Deposito Sparen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe open ik een termijndeposito?

Hebt u al een Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank? Dan opent u een termijndeposito vanuit uw Online Spaarrekening. Als u nog geen Online Spaarrekening hebt, kunt u deze hier openen.

Om een termijndeposito te openen moet het bedrag dat u in een termijndeposito wilt vastzetten op uw Online Spaarrekening staan. U vindt het saldo van uw Online Spaarrekening onder het menu Flexibel Sparen. Voor het openen van een termijndeposito geldt een minimum bedrag van € 1.000.

Bekijk hoe u een termijndeposito opent in onze interactieve video

Bekijk onze interactieve video

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Deposito Sparen.
  • Klik vervolgens onder de titel op de knop ‘Open een termijndeposito’.
  • Vul bij stap 1 het bedrag dat u wilt vastzetten en kies een looptijd.
  • Geef uw termijndeposito een naam of omschrijving.
  • Controleer hierna de rente die bij uw looptijd hoort en klik op ‘Volgende’.
  • Controleer de gegevens en klik op ‘Bevestig aanvraag’ om de aanvraag te versturen.
  • Uw aanvraag wordt in behandeling genomen. 
  • Klik op ‘Sluiten’ om terug te keren naar de overzichtspagina van Deposito Sparen.
  • Klik op ‘Nieuwe termijndeposito openen’ als u nog een termijndeposito wilt openen.

Nadat u uw termijndeposito hebt geopend, vindt u het direct terug in het overzicht van Deposito Sparen. Enkele minuten na het openen van uw termijndeposito ontvangt u van ons een e-mail ter bevestiging.

Ingangsdatum
De ingangsdatum is de dag dat u het termijndeposito opent. U kunt de ingangsdatum en einddatum controleren door in te loggen op uw Online Spaarrekening. 

Bedenktijd
Voor een termijndeposito geldt een bedenktijd van 14 dagen. Wilt u de termijndeposito annuleren, of een ander bedrag of looptijd kiezen? Vul dan het formulier Termijndeposito beëndigen binnen 14 dagen in. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe wordt de rente bij Deposito Sparen berekend?

Het berekenen van de rente van een termijndeposito is een simpele rekensom. Bijvoorbeeld, als u een 1-jaars termijndeposito opent van €10.000 tegen een nominale rente van 3% dan is de rente-uitkering €10.000 x (3%/365) x 365 dagen actuele looptijd = €300. In veel gevallen klopt dit. Maar er zijn factoren die de renteberekening beïnvloeden. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • Het werkelijke aantal dagen van de looptijd.
  • Het aantal dagen in een bepaald jaar.
  • Een termijndeposito dat op de 31e van de maand is geopend of op 29 februari in een schrikkeljaar.

Bovenstaande factoren bepalen de uiteindelijke looptijd van het termijndeposito en beïnvloeden daarmee de uitgekeerde rente.

Om met dit soort zaken rekening te houden hanteren banken een zogeheten renteconventie. De renteconventie bepaalt hoe een bank de rente berekent. Elke bank kiest voor zijn spaarvormen een renteconventie. Elke conventie heeft voor- en nadelen. Wij hebben gekozen voor een renteconventie die gebaseerd is op het werkelijke aantal dagen in het jaar dat een termijndeposito is geopend. Dit vinden wij de meest eerlijke manier. In een schrikkeljaar van 1 januari tot en met 31 december zitten 366 dagen. De nominale rente die wij op de website publiceren gaat in dat geval uit van 366 dagen. In onze Voorwaarden Online Spaarrekening vindt u dit terug in artikel 4.4. Dit artikel is van toepassing op alle renteberekeningen die wij hanteren. 

Download hier onze rekenvoorbeelden.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wanneer wordt de rente bij Deposito Sparen uitgekeerd?

Wanneer u de rente krijgt, hangt af van de looptijd van uw termijndeposito. Heeft uw termijndeposito een looptijd van een jaar of korter? Dan krijgt u de rente aan het einde van de looptijd gestort op uw Online Spaarrekening. Hebt u een termijndeposito met een looptijd van meer dan een jaar? Dan ontvangt u de rente na iedere 12 maanden vanaf de openingsdatum.

Voorbeeld
Stel u opent een 2-jaars termijndeposito op 14 maart 2019, dan krijgt u op 14 maart 2020 en 14 maart 2021 de rente uitgekeerd.

*Voor 1 februari 2019 werd de rente bij termijndeposito's met een looptijd van langer dan 1 jaar op een ander moment uitgekeerd, namelijk aan het begin van ieder kalenderjaar en aan het einde van de looptijd. In dit voorbeeld zou dit zijn op 1 januari 2020, op 1 januari 2021 en op 14 maart 2021.*

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik een termijndeposito eerder laten beëindigen?
Hebt u uw termijndeposito 14 dagen of korter geleden geopend? Dan kunt u nog gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd. Download hier het formulier beëindigen termijndeposito binnen 14 dagen.

Hebt u uw termijndeposito langer dan 14 dagen geleden geopend? Dan kunt u uw termijndeposito niet meer beëindigen. In de volgende bijzondere gevallen kunt u een verzoek bij ons indienen, waarbij beoordeeld wordt of er een uitzondering gemaakt kan worden:

  • U gaat scheiden of uw geregistreerd partnerschap wordt beëindigd.
  • U gaat een uitkering ontvangen op grond van de Werkloosheidswet (WW) of de Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (WIA).
  • U wordt failliet verklaard, of er is sprake van surseance van betaling, wettelijke schuldsanering, onderbewindstelling of ondercuratelestelling.

Meer informatie over de uitzonderingen vindt u in artikel 4.5 van de Voorwaarden Online Spaarrekening van LeasePlan Bank.

Kosten voor het eerder beëindigen van uw termijndeposito
Als LeasePlan Bank een van bovenstaande uitzonderingen voor u maakt, betaalt u kosten voor het beëindigen van uw termijndeposito. Deze kosten bedragen €75 per termijndeposito.  

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat gebeurt er aan het einde van de looptijd van een termijndeposito?

Aan het einde van de looptijd valt het geld van uw termijndeposito vrij op uw Online Spaarrekening. U kunt dan dus weer vrij over het volledige bedrag beschikken. Daarnaast ontvangt u rente over uw termijndeposito. Hoeveel en wanneer dit precies is, hangt af van de hoogte van de rente maar ook van de looptijd.

2 meldingen over het aflopen van uw termijndeposito
U ontvangt van ons 2 keer een e-mail over het vrijvallen van uw termijndeposito. 7 dagen van tevoren en op de dag zelf. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Het verlengen van een termijndeposito is helaas niet mogelijk. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoeveel mag ik maximaal sparen met Deposito Sparen?
Het maximale bedrag van uw termijndeposito's samen mag niet meer zijn dan €2.000.000.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Een wijziging doorgeven

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Bent u verhuisd? Hebt u een nieuw e-mailadres of telefoonnummer? Geef ons dit zo snel mogelijk door. Het is belangrijk dat wij als uw bank over uw actuele gegevens beschikken.
Wijzigingen kunt u eenvoudig binnen uw persoonlijke bankomgeving doorgeven. Dit doet u als volgt:  

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Mijn gegevens.
  • Onder het onderdeel ‘Uw Persoonlijke Gegevens’ vindt u uw huidige gegevens.
  • Klik bij het onderdeel waar u een wijziging wilt doorgeven op de button ‘Wijzig’.
  • Doorloop de 3 stappen.
  • U ontvangt altijd een bevestiging van de wijziging en/of een e-mail met verdere instructies.

In het geval van een gezamenlijke Online Spaarrekening kunt u alleen voor uzelf wijzigingen doorgeven. Iedere rekeninghouder moet met haar of zijn eigen inloggegevens zelf via de bankomgeving wijzigingen doorgeven. De reden is om eventueel misbruik te voorkomen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik mijn tegenrekening wijzigen?
Controleer eerst of de tenaamstelling van uw nieuwe tegenrekening hetzelfde is als de tenaamstelling van uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank. Als dit niet zo is, kunnen wij uw tegenrekening namelijk niet wijzigen. Daarnaast moet het type tegenrekening hetzelfde zijn als uw type spaarrekening bij LeasePlan Bank. Dus een individuele tegenrekening bij een individuele Online Spaarrekening, en een gezamenlijke tegenrekening bij een gezamenlijke Online Spaarrekening.

Om uw tegenrekening te wijzigen logt u in op uw Online Spaarrekening. Klik vervolgens rechtsboven op 'Mijn gegevens'. U kunt onder 'Uw Persoonlijke Gegevens' uw tegenrekening wijzigen. 

Bevestig uw wijziging en maak €1 over vanaf uw nieuwe tegenrekening

Wanneer wij uw wijziging ontvangen hebben, ontvangt u een e-mail van ons. Hierin verzoeken wij u om de wijziging door middel van een link te bevestigen en vervolgens €1 over te maken vanaf uw nieuwe tegenrekening. Wij gebruiken deze overboeking om uw identiteit te controleren. Als alles in orde is, ontvangt u van ons een bevestiging dat uw tegenrekening is gewijzigd. Vanaf dat moment kunt u bedragen overboeken van en naar uw nieuwe tegenrekening.

Bankbewijs
Het kan voorkomen dat wij u om een bankbewijs vragen om uw tenaamstelling te controleren, wanneer deze onvolledig is meegekomen bij uw overboeking. Hiervoor is een rekeningafschrift van uw tegenrekening het meest geschikt. U kunt een digitale rekeningafschrift van uw tegenrekening binnen de bankomgeving van uw bank downloaden. Raadpleeg de veelgestelde vragen pagina van uw bank voor instructies.

Het afschrift wat u ons stuurt moet aan het volgende voldoen:

  • Het is een document dat niet kan worden bewerkt of veranderd. Bestanden die wij accepteren zijn: JPG, GIF, BMP en PDF.
  • Het logo van de bank staat duidelijk op het document.
  • Op het bewijs staat een rekeningnummer dat goed te lezen is.
  • De tenaamstelling van uw tegenrekening is volledig vermeld en is goed te lezen. Ook de tenaamstelling van uw eventuele mederekeninghouder is volledig vermeld en is goed te lezen.
  • Het bewijs is niet ouder dan 3 maanden en de aanmaakdatum is duidelijk te lezen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik de tenaamstelling van mijn Online Spaarrekening wijzigen?

Wilt u een naamswijziging doorgeven?
Uw Online Spaarrekening staat op de naam die u bij LeasePlan Bank hebt opgegeven. Dit is de zogeheten tenaamstelling. Die naam moet precies dezelfde zijn als de naam van uw tegenrekening. Wilt u een naam aanpassen, bijvoorbeeld in het geval van een huwelijk of partnerschap? Volg dan de stappen hieronder.

  • Stuur ons een e-mail vanaf het bij ons bekende e-mailadres met daarin het verzoek om uw tenaamstelling te wijzigen. Voeg hier een bankafschrift aan toe van uw tegenrekening. U leest hier waaraan dit afschrift moet voldoen.
  • Doe opnieuw een storting van en klein bedrag (bijvoorbeeld €1) vanaf uw tegenrekening. Dit is de tegenrekening die al bekend bij ons is.

U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht zodra uw tenaamstelling is aangepast.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik het soort spaarrekening wijzigen (individueel of gezamenlijk)?

Controleer eerst of het soort tegenrekening hetzelfde wordt als het soort rekening van uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank. Als dit niet zo is, kunnen wij het soort spaarrekening namelijk niet wijzigen. Ook de tenaamstelling moet overeenkomen. Dus een individuele tegenrekening bij een individuele Online Spaarrekening, en een gezamenlijke tegenrekening bij een gezamenlijke Online Spaarrekening met een overeenkomende tenaamstelling.

Stuur een e-mail naar klantenservice@leaseplanbank.nl vanuit het e-mailadres dat bij ons bekend is met daarin het verzoek om uw spaarrekening te wijzigen naar een ander soort. U ontvangt een e-mail van ons met verdere instructies. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe geef ik een overlijden door?

Het overlijden van uw partner of familielid is ingrijpend. In deze moeilijke tijd moet u veel regelen. Daarom helpen wij u graag op weg om de afhandeling zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

Wat gebeurt er met de Online Spaarrekening?
Wanneer een rekeninghouder overlijdt, sluiten wij altijd de individuele Online Spaarrekening. Als u mederekeninghouder bent, kunt u ervoor kiezen om de spaarrekening te behouden. In dat geval zetten wij de spaarrekening om naar een individuele Online Spaarrekening.  Ook wanneer u executeur of gevolmachtigde bent kunt u dit aangeven. De inloggegevens van de Online Spaarrekening blijven hetzelfde. 

Termijndeposito’s
Bij een individuele spaarrekening beëindigen wij eventuele termijndeposito’s. Betreft het een gezamenlijke spaarrekening die wordt omgezet? Dan blijven de lopende termijndeposito's bestaan. Wanneer de mederekeninghouder de spaarrekening laat sluiten, worden de termijndeposito's kosteloos eerder beëindigd en wordt de opgebouwde rente tot en met de datum van sluiting uitbetaald. 

Hoe geeft u het overlijden door?
Dit doet u via het formulier Een overlijden melden. Hiervoor hebben wij een aantal gegevens en kopieën van bepaalde documenten van u nodig. U leest hier per type spaarrekening welke dit zijn. De documenten kunt u via het formulier uploaden. U kunt deze ook per e-mail of per post naar ons toesturen. 

Bij vragen kunt u terecht bij onze Nabestaandendesk via het telefoonnummer 020 22 61 401.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Welke documenten moet ik opsturen in geval van overlijden?

Individuele Online Spaarrekening
Bij een individuele spaarrekening hebben wij de volgende bewijslast nodig:

  • Een kopie van de akte van overlijden samen met een kopie van een uittreksel uit het Centraal Testamentenregister of
  • Een kopie van de verklaring van erfrecht samen met een kopie van het identiteitsbewijs van de gevolmachtigde of
  • Een kopie van de verklaring van executele samen met een kopie van het identiteitsbewijs van de executeur

Gezamenlijke Online Spaarrekening
Bij een gezamenlijke spaarrekening hebben wij de volgende bewijslast nodig wanneer u de spaarrekening wilt behouden:

  • Een kopie van de verklaring van erfrecht of
  • Een kopie van de verklaring van executele of
  • Een kopie van een uittreksel uit het Centraal Testamentenregister

Wilt u de gezamenlijke Online Spaarrekening liever sluiten? Dan hebben wij het volgende van u als mederekeninghouder nodig:

  • Een kopie van de akte van overlijden

Bij vragen kunt u terecht bij onze Nabestaandendesk via het telefoonnummer 020 22 61 401.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Flexibel Sparen

Wat is Flexibel Sparen?
Flexibel Sparen bij LeasePlan Bank is sparen met een variabele rente en zonder vaste looptijd. U spaart automatisch flexibel op uw Online Spaarrekening. Dit betekent ook dat u altijd geld bij kunt storten of kunt overmaken van en naar uw vaste tegenrekening.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik Flexibel Sparen bij LeasePlan Bank?
Met een Online Spaarrekening spaart u automatisch flexibel bij LeasePlan Bank. Lees hier hoe u een Online Spaarrekening kunt openen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe wordt de rente bij Flexibel Sparen berekend?
De variabele rente van Flexibel Sparen stellen wij iedere maand opnieuw vast. Dat doen wij in principe altijd op de laatste dag van de maand.
Wij berekenen het rentebedrag dat u ontvangt op de volgende manier:

Wij gaan uit van het aantal dagen dat u recht hebt op rente. Ons uitgangspunt is dat ieder jaar 365 dagen heeft. In het geval van een schrikkeljaar gaan we uit van 366 dagen. De rente wordt over alle dagen van de maand berekend.

Download hier een rekenvoorbeeld.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wanneer wordt de rente bij Flexibel Sparen uitgekeerd?

De rente wordt maandelijks 's ochtends op de eerste dag van de maand betaald. Ook tijdens het weekend en op feestdagen. Vanaf die datum is het uitgekeerde bedrag rentedragend. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe weet ik wanneer de rente bij Flexibel Sparen wijzigt?

De variabele rente van Flexibel Sparen stellen wij iedere maand opnieuw vast. Dat doen wij in principe altijd op de laatste dag van de maand.

Klanten van LeasePlan Bank kunnen zich opgeven voor de maandelijke Rentemail waarin wordt vermeld wat de variabele spaarrente van de komende maand wordt. Deze wordt op de laatste dag van de maand verstuurd. Zo komt u in ieder geval nooit voor verrassingen te staan.

Verder communiceren wij op onze website en social media kanalen op de eerste van de maand de rente voor die maand. Als u liever geen e-mail ontvangt, kunt u er ook voor kiezen om ons te volgen op Facebook en Twitter

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoeveel kan ik maximaal sparen met Flexibel Sparen?

Het maximum spaarbedrag voor Flexibel Sparen is €500.000.

Als er een te groot spaarbedrag op Flexibel Sparen staat, kunt u het bedrag boven de limiet van €500.000 vastzetten in een of meer termijndeposito's. Of u kunt het bedrag boven de limiet van €500.000 overboeken naar uw tegenrekening. Doet u niets? Dan boekt LeasePlan Bank het bedrag boven de limiet naar uw tegenrekening.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Mijn Online Spaarrekening

Hoe log ik in op mijn Online Spaarrekening?

U kunt direct na het aanvragen van uw Online Spaarrekening inloggen op onze bankomgeving. Om in te loggen op uw Online Spaarrekening vult u een geldige gebruikersnaam in het 'Gebruikersnaam'-veld in en een geldig wachtwoord in het 'Wachtwoord'-veld op de inlogpagina van onze bankomgeving.

Let op: na uw aanvraag voor een Online Spaarrekening moet u na het inloggen eerst uw telefoonnummer bevestigen en een storting doen vanaf uw tegenrekening.

Weet u uw gebruikersnaam niet meer? 
Uw gebruikersnaam hebt u per e-mail van ons ontvangen bij het aanvragen van uw Online Spaarrekening. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

Weet u uw wachtwoord niet meer? 
Dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Hiervoor hebt u uw gebruikersnaam nodig.

  • Ga naar de inlogpagina van onze bankomgeving.
  • Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’.
  • Vul uw gebruikersnaam en geboortedatum in en klik op ‘Volgende’.
  • Binnen een minuut ontvangt u een SMS van ons met een tijdelijk wachtwoord. Vul dit wachtwoord in. Dit is 10 minuten geldig.
  • Maak daarna een nieuw wachtwoord aan en bevestig dit.

Hebt u meer dan 5 keer fout ingelogd?
Dan wordt uw toegang om veiligheidsredenen geblokkeerd. Maak een nieuw wachtwoord aan door op 'Wachtwoord vergeten' te klikken. Hiermee heft u de blokkade op.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Gebruik onze interactieve instructievideo om te achterhalen wat de oorzaak is. We helpen u graag bij wat u kunt doen om weer op uw Online Spaarrekening in te kunnen loggen.

Bekijk onze interactieve video

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik geld storten op mijn Online Spaarrekening?

Het storten van geld op uw Online Spaarrekening kan alleen gebeuren vanaf uw vaste tegenrekening. Deze vaste tegenrekening staat op uw naam en de naam van de eventuele mederekeninghouder. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

Let op: Sommige banken vragen verplicht om de naam van de ontvanger bij een overboeking. Vul dan de tenaamstelling in van uw spaarrekening bij LeasePlan Bank. Deze vindt u terug op uw rekeningoverzichten. 

Het kan tot 3 werkdagen duren voordat uw geld bij ons binnenkomt. Zodra het geld door LeasePlan Bank is ontvangen, ziet u dit op uw rekeningoverzicht. Is het geld dan nog steeds niet binnen? Controleert u dan of u vanaf de juiste vaste tegenrekening hebt overgeboekt. Hebt u toch geld vanuit een andere rekening overgemaakt? Dan boeken wij dit bedrag terug naar de rekening waar het vandaan kwam. Meestal duurt dit 1 tot 3 werkdagen.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik geld overboeken naar mijn tegenrekening?

U kunt alleen geld overboeken naar uw vaste tegenrekening. Dit hebben wij uit veiligheidsoverwegingen zo ingesteld. U vindt uw vaste tegenrekening terug onder uw Persoonlijke Gegevens.

Volg de stappen in onze interactieve video.

Bekijk onze interactieve video

  • Log in op uw Online Spaarrekening.
  • Klik bovenaan de pagina op de knop ‘Geld overboeken’. 
  • Vul het bedrag in dat u wilt overboeken. 
  • Vul een omschrijving in en geef aan of u een directe of toekomstige overboeking wilt doen. Bij een toekomstige overboeking selecteert u een datum.
  • Klik op ‘Volgende’ om uw betaalopdracht te controleren. 
  • Wanneer alles klopt klikt u op ‘Bevestigen’.

Als u iets wilt wijzigen gaat u via de ‘Terug’ knop naar de vorige stap. U vindt uw betaalopdracht terug onder ‘Mijn Betaalopdrachten’. Hier kunt u ook een overboeking annuleren.

Verwerking van betaalopdrachten
Plaatst u tijdens een werkdag een overboeking vóór 13:00 uur in op uw Online Spaarrekening? Dan kan het bedrag nog dezelfde dag zichtbaar zijn op uw tegenrekening. Dit is mede afhankelijk van de bank waar uw tegenrekening loopt. Plaatst u de overboeking tijdens een werkdag ná 13:00 uur, in het weekend of op een feestdag? Dan wordt uw overboeking op de eerstvolgende werkdag verwerkt.

Er zijn geen kosten verbonden aan geld overmaken van en naar uw Online Spaarrekening.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat gebeurt er als ik in het weekend of op een feestdag een overboeking doe?
Dan wordt deze de eerstvolgende werkdag uitgevoerd. Bekijk hier op welke feestdagen wij geen betalingsopdrachten verwerken. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik een transactieoverzicht, vermogensoverzicht of financieel jaaroverzicht downloaden?

Volg de stappen in onze interactieve video om een transactieoverzicht, jaaroverzicht of vermogensoverzicht te raadplegen en te downloaden.

Bekijk onze interactieve video

Binnen uw Online Spaarrekening kunt u de volgende overzichten raadplegen: 

Transactieoverzicht
Voor een overzicht van uw transacties:

  • Klik in het menu bovenaan op Flexibel Sparen.
  • Scroll naar het onderdeel ‘Mijn Transacties’.
  • Kies de periode waarin u uw transacties wilt bekijken.
  • Klik naast de periode op de downloadknop wanneer u dit overzicht wilt downloaden.

Financieel jaaroverzicht

*Momenteel zijn de jaaroverzichten niet beschikbaar. De verwachting is dat deze eind oktober weer beschikbaar zullen zijn. Mocht u dringend over een jaaroverzicht moeten beschikken, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak.*

LeasePlan Bank stelt elk jaar uiterlijk op 1 maart het jaaroverzicht beschikbaar. Om het overzicht te kunnen downloaden, bijvoorbeeld voor uw jaaropgave, doet u het volgende:

  • Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord op uw Online Spaarrekening.
  • Klik in het menu bovenaan op Mijn gegevens.
  • Ga naar ‘Download Jaaroverzicht’
  • Selecteer het jaar waarvan u het jaaroverzicht wilt downloaden en klik op de downloadknop.
  • Vervolgens kunt u het bestand downloaden en opslaan.

Vermogensoverzicht
Wanneer u inlogt op uw Online Spaarrekening komt u bij de overzichtspagina terecht van uw spaarrekening en eventuele termijndeposito's. Dit overzicht kunt u downloaden onder het tab 'Download Vermogensoverzicht'. 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Kan ik iemand (vol)machtigen voor mijn Online Spaarrekening?

LeasePlan Bank werkt niet met volmachten. Dit komt doordat wij een volledige online spaarbank zijn en geen betaalrekeningen aanbieden. Wel werken wij met onderbewindstelling. Bent u bewindvoerder van één van onze klanten? Dan kunnen wij u opnemen als bewindvoerder in onze administratie. Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@leaseplanbank.nl met de volgende gegevens:

  • Beschikking van de rechtbank.
  • Kopie van het identiteitsbewijs van de bewindvoerder.
  • Mobiel telefoonnummer van de bewindvoerder.
  • E-mailadres ten behoeve van verdere correspondentie.

Wanneer wij deze gegevens van u hebben ontvangen, zullen wij u opnemen als bewindvoerder in onze administratie. Hiervan krijgt u een bevestiging per e-mail. Vanaf dit moment kunt en mag u handelen namens de onderbewindgestelde.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Is mijn Online Spaarrekening altijd beschikbaar?
U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week uw Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank gebruiken. Soms is er onderhoud van ons systeem. Dit vindt meestal 's nachts of vroeg in de ochtend plaats. Tijdens dit onderhoud is uw Online Spaarrekening niet beschikbaar. We laten dit van tevoren weten via een melding op onze website.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe kan ik mijn Online Spaarrekening beëindigen?

U kunt uw Online Spaarrekening beëindigen door in te loggen op uw Online Spaarrekening en naar het menu Mijn Gegevens te gaan. Onder uw gegevens klikt u op de button 'Spaarrekening sluiten'. U kunt uw spaarrekening alleen sluiten als u geen lopende termijndeposito’s hebt. Eventueel tegoed maken wij over naar uw vaste tegenrekening. 

Het beëindigen van een Online Spaarrekening duurt gemiddeld 1 werkdag.

 

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Over LeasePlan Bank

Wie is LeasePlan Bank?

LeasePlan Bank is een Nederlandse spaarbank en onderdeel van LeasePlan Corporation N.VDit is een groot Nederlands bedrijf. LeasePlan is een specialist op het gebied van autoleasing. Leasing is een soort verhuur van auto’s aan bedrijven. LeasePlan doet dit werk in 32 landen. 

Wij zijn een bijzondere spaarbank, want wij hebben geen netwerk met filialen. Wij hebben alleen een hoofdkantoor in Amsterdam. En wij hebben deze website. LeasePlan Bank wordt daarom ook wel een internetspaarbank genoemd.

Klik hier om meer te weten over LeasePlan Bank.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hoe neem ik contact op met de klantenservice van LeasePlan Bank?

Wanneer u hulp nodig hebt, kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Hier vindt u al onze contactgegevens duidelijk onder elkaar.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Valt LeasePlan Bank onder het depositogarantiestelsel?
Ja, de Online Spaarrekening van LeasePlan Bank (inclusief Termijndeposito's) valt onder het depositogarantiestelsel. Particulieren en kleine ondernemingen kunnen een beroep doen op het depositogarantiestelsel tot aan het maximum bedrag dat door De Nederlandsche Bank is vastgesteld. Op dit moment is dat maximumbedrag €100.000 per rekeninghouder. Voor een gezamenlijke Online Spaarrekening is dit dus €200.000.

De opgebouwde rente wordt vergoed tot de dag van het faillissement van de bank. Deze dag wordt officieel door de DNB vastgesteld. De maximale vergoeding blijft €100.000 per rekeninghouder. 

Wat is het depositogarantiestelsel? 

Kan een bank niet meer aan zijn verplichtingen voldoen? Bijvoorbeeld bij een faillissement? En valt deze bank onder het depositogarantiestelsel? Dan is de eerste €100.000 op uw betaal- en spaarrekening gegarandeerd. De opgebouwde rente wordt vergoed tot de dag van het faillissement van de bank. Deze dag wordt officieel door de DNB vastgesteld. De maximale vergoeding blijft €100.000 per rekeninghouder. 

De Nederlandsche Bank stelt hieraan wel bepaalde voorwaarden. Het bedrag dat De Nederlandsche Bank garandeert, kan veranderen.

Download hier het overzicht met de basisinformatie omtrent het depositogarantiestelsel.

Dit antwoord is informatief. U kunt aan deze informatie geen rechten ontlenen. Zie voor de meest actuele informatie de website van De Nederlandsche Bank.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Wat zijn de openingstijden van LeasePlan Bank?

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur voor u bereikbaar.

Klik op onderstaand overzicht om te zien op welke feestdagen LeasePlan Bank gesloten is en wanneer er wel of geen betalingsverkeer plaatsvindt:

Bereikbaarheid LeasePlan Bank

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.
Hebt u een klacht over LeasePlan Bank?
Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wat de reden ook is, laat het ons weten. Hoe u dat het best kunt doen leest u op onze klachtenpagina.

Vond je deze informatie nuttig?

Fijn! Bedankt voor uw feedback.
Jammer. Laat ons weten wat er beter kon.

Vragen of hulp nodig?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens