Deze browser wordt niet meer ondersteund. Wij verzoeken u een modernere browser te gebruiken, aangezien deze wel het meest up to date is qua beveiliging

Zo identificeren wij onze klanten


Hier vindt u alle informatie over identificatie bij LeasePlan Bank en tips voor een vlotte identificatie.

Bij LeasePlan Bank gebruiken we Onfido voor het identificeren van nieuwe en bestaande klanten. Onfido is een oplossing voor identiteitscontrole op afstand. Dankzij Onfido kunnen we snel en digitaal uw identiteit controleren.

Bij het openen van een nieuwe rekening

Na het uploaden van uw identiteitsbewijs wordt u gevraagd een korte video op te nemen ter verificatie. In de video wordt u gevraagd een aantal getallen op te lezen en/of een fysieke handeling uit te voeren. Door het gebruik van Onfido en videoverificatie kan LeasePlan Bank snel en op afstand uw identiteit controleren voor het openen van een Online Spaarrekening.

Voor bestaande klanten

De Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) verplicht LeasePlan Bank om bij identificatie op afstand meer inspanningen te verrichten om er zeker van te zijn dat de opgegeven identiteit correct is. Hierdoor moet LeasePlan Bank klanten (opnieuw) vragen om een identiteitscontrole.

Lees hier meer over de (her)identificatie.

Bekijk de video hieronder voor uitleg over de videoverificatie:

Dit hebt u nodig:

  • Een telefoon of tablet met een werkende camera
  • Een goede internetverbinding
  • Een goed verlichte kamer/goede belichting
  • Uw identiteitsbewijs, dit kan een identiteitskaart of een paspoort zijn

 

Tips voor tijdens de identiteitscontrole:

  • Maak de foto in kleur, geen zwart-wit foto.
  • Plak geen onderdelen af.
  • Maak een foto van het origineel, niet van een kopie.
  • Haal uw paspoort uit een hoesje.
  • Plaats geen handen of vingers over de gegevens op het identiteitsbewijs.
  • Zorg dat u alleen in beeld bent voor de video, dus niemand in de achtergrond.
  • Als u een mederekening aanvraagt moet iedere aanvrager inloggen op de eigen rekening en de verificatie apart uitvoeren.

Hoe werkt het?

Na het aanvragen van een Online Spaarrekening bij LeasePlan Bank wordt u na de eerste keer inloggen gevraagd 3 controles uit te voeren. Een identiteitscontrole via Onfido, een SMS-controle van uw telefoonnummer en het overmaken van €1,- naar uw nieuwe spaarrekening vanuit een tegenrekening die ook op uw naam staat.

Als eerste doorloopt u de identiteitscontrole via Onfido. Het proces om uw identiteit te controleren via Onfido verloopt gedeeltelijk via uw smartphone. Houd deze dus bij de hand. Als u de controle start op uw desktop verschijnt er een QR-code. Deze code scant u met de camera-applicatie of een QR-code applicatie op uw smartphone. U drukt vervolgens op de link die verschijnt. Hierna begint het identificatieproces via Onfido in de browser op uw smartphone.

U gaat na het scannen van de QR-code en het openen van de link verder op uw smartphone. De webpagina op uw smartphone kan toegang vragen tot uw smartphone camera en microfoon. Dit is nodig om uw identiteit te controleren. U doorloopt daarna de volgende twee stappen:

  1. U maakt een foto van uw identiteitsbewijs (ID-kaart of paspoort). Met uw smartphone camera maakt u een foto van hetzelfde identiteitsbewijs waar u zich mee aangemeld heeft. Zorg voor goede verlichting en dat alle gegevens duidelijk leesbaar zijn.

  2. U start de videoverificatie waar u gevraagd wordt een aantal simpele handelingen uit te voeren. Positioneer uw gezicht binnen het aangegeven gebied en druk op ‘opnemen’. Onfido zal u vragen een fysieke handeling uit te voeren zoals naar links of rechts kijken en om een aantal cijfers op te lezen. De volgorde van handelingen kan verschillen.

Na het nemen van een duidelijke foto van uw identiteitsbewijs en het opnemen van de videoverificatie kunt u de controle versturen en is uw identiteit binnen een paar uur gecontroleerd. Wanneer u geaccepteerd bent als klant kunt u vervolgens gebruik gaan maken van uw nieuwe Online Spaarrekening en de Sparen App.

Vragen of hulp nodig?

Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens