Binnen 6 maanden €1 miljard aan spaargeld
LeasePlan Bank werd in 2010 opgericht om bij te dragen aan de financiering van leaseauto’s. De start werd een groot succes met het aantrekken van €1 miljard aan spaargeld en de nummer 1 notering (8.6) van de Consumentenbond in de categorie ‘kleine banken’. Het ging zo goed, dat we zelfs tijdelijk moesten stoppen met het aannemen van nieuwe klanten.
Een prachtige mijlpaal voor onze organisatie
Door een geweldige start en ondanks de tijdelijke klantenstop mochten we al binnen 2 jaar onze 100.000e spaarder verwelkomen.
Een nieuwe responsive website voor onze klanten
In 2013 lanceerde wij onze nieuwe responsive website met vernieuwde vormgeving en duidelijk en strak taalgebruik. Zo konden onze klanten online bij hun spaaromgeving vanaf hun computer, telefoon en tablet.
Oosterburen overtuigd door aantrekkelijke rentes en gratis spaarproducten
In 2015 voerden we campagne in Duitsland om onze oosterburen kennis te laten maken met LeasePlan Bank. Met onze aantrekkelijke rentes en gratis spaarproducten wisten wij vele Duitse spaarders te overtuigen
LeasePlan Bank investeert in digitale oplossingen
In 2016 introduceerden we de Sparen App waarmee klanten hun spaargeld vanaf al hun mobiele apparaten konden beheren. Om onze online klantervaring verder te verbeteren creëerden wij daarna interactieve video’s, waarbij klanten op interactieve wijze het antwoord op hun veelvoorkomende vragen konden vinden. Ook konden klanten vanaf dat moment via WhatsApp direct met onze klantenservice in contact komen.
Een mooie volgende stap voor LeasePlan Bank
Nu dat de spaarmarkt transparanter was geworden: veranderde onze merkboodschap van Sparen kan beter naar Zo leuk kan sparen zijn. Ons doel werd het inspireren en tonen van wat sparen allemaal mogelijk maakt. Ook kregen we een nieuwe visuele identiteit, die tot op heden kenmerkend is voor al onze communicatie.
Banking Technology Award voor LeasePlan Bank
Door onze vernieuwde IT-infrastructuur kunnen wij beter inspelen op de snel veranderende behoeften van onze klanten.
Onze migratie werd beloond met de ‘Best use of Cloud’ bij de Banking Technology Awards. Ook werd dit project als ‘Highly recommended’ aangemerkt in de categorie Best Tech Overhaul. Een groot compliment voor ons projectteam en iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.
Waarom sparen relevanter is dan ooit
De coronacrisis heeft grote gevolgen voor iedereen. Voor onze klanten, collega’s en geliefden zijn het uitdagende tijden. De afgelopen periode heeft ons ook iets gebracht: het besef wat er echt toe doet en het belang van een buffer voor onzekere tijden. Sparen is niet alleen leuk maar blijft ook belangrijk. Juist nu.