Spaarders van het eerste uur: Joop en Jannie, hun Spaardoel: Hypotheekvrij worden
Klant interview

Sparen met een doel: straks helemaal hypotheekvrij zijn

Joop (68) spaart al jaren bij LeasePlan Bank. Zijn doel? Uiteindelijk helemaal hypotheekvrij te zijn. Hij is er al bijna. Hoe hielp jarenlang sparen bij LeasePlan Bank hem hierbij?

 

“Mijn relatie met sparen bij LeasePlan Bank ontstond door mijn werk in de zorg. Ik had een managementrol met veel verantwoordelijkheid, en moest door dat werk veel verhuizen. En verhuizen, zeker naar duurdere woonplaatsen, kost veel geld. Om dat mogelijk te maken, moest ik een financiële buffer opbouwen. Best lastig in een tijd met opgroeiende kinderen. Ik moest elke maand goed kijken wat ik overhield en was soms zelfs blij als de kinderbijslag werd bijgestort. Die periode heeft me heel bewust gemaakt van het belang van sparen.”

U spaart al 10 jaar bij LeasePlan Bank. Wat is uw spaardoel? 

“Mijn vrouw en ik willen graag hypotheekvrij zijn. Daar zetten we geld voor weg. Elk jaar mag je een bedrag boetevrij aflossen. Dat doen we dan ook. Ik denk dat we nog zo’n twee jaar te gaan hebben voor we straks helemaal hypotheekvrij zijn. En dat dankzij het sparen!” 

Wat betekent sparen voor u?

“Geld hebben geeft rust, maar kan ook zorgen voor onrust. Op een gegeven moment hadden mijn vrouw en ik een mooi bedrag gespaard en dacht ik: wat moet ik er nu mee doen? Ik verspreidde het toen over meerdere deposito’s. Dan kun je er een tijd niet bij, wat rust geeft. En het rendeert ook nog. Door verschillende looptijden heb je dan ook geld beschikbaar als je het écht nodig hebt. Als spaargeld stukje voor stukje beschikbaar komt, kun je er geen grote aankopen van doen. Anders benut je het meteen. Die deposito’s gaven mij de zekerheid dat het spaargeld op een verantwoorde manier was ingezet.” 

Wat vindt u de toegevoegde waarde van LeasePlan Bank?


“LeasePlan Bank maakt sparen aantrekkelijk en makkelijk. Je hoeft geen extra rekening te openen, je kunt gewoon van alles gebruikmaken. Daarnaast was zeker in het begin de renteopbrengst heel stimulerend. Elke maand werd er rente bijgeschreven. Dat werkt gewoon heel positief. Je ziet je spaargeld groeien. Natuurlijk is de rente nu een stuk lager, maar LeasePlan Bank behoort nog steeds tot de banken die de meest aantrekkelijke spaarrente bieden.”

Wat is er volgens u veranderd vergeleken met 10 jaar geleden?

“In het begin was de website van LeasePlan Bank vrij eenvoudig. Die is met de jaren veel gebruiksvriendelijker geworden. Je kunt heel makkelijk gegevens opzoeken en dingen uitproberen, zoals de rekentool. Bijvoorbeeld om te zien wat het resultaat is van een 2-jarig termijndeposito. Ook de beveiligingsmaatregelen voelen uitstekend.” 

Wat typeert de handelswijze van LeasePlan Bank in uw ogen?

“Ooit had ik in mijn enthousiasme een bedrag weggezet in een termijndeposito. Twee dagen later bedacht ik me: dit komt me eigenlijk niet goed uit. Ik wilde het annuleren, maar de 24 uur bedenktijd was verstreken. Vervelend voor mij, maar ik vond het ook wel weer mooi dat jullie voet bij stuk hielden toen ik bezwaar maakte. Regels zijn regels. Die beschermen mij als spaarder. Het toont ook karakter: jullie houden je aan de afspraken. En dat ging heel netjes. Nu hanteren jullie geloof ik 14 dagen bedenktijd in plaats van 24 uur. Misschien heeft mijn fout van toen daar wel voor gezorgd. Voor mij is dat in ieder geval een mooi voorbeeld van klantvriendelijkheid.” 


Terug naar de 10 jaar LeasePlan Bank webpagina

Unieke verhalen van klanten en medewerkers

  • Vrouw klant op bank 10 jaar

    De klantenservice is uitstekend

    Shirley spaart om te genieten Naar het interview
  • Een belangrijk hoogtepunt is natuurlijk dat steeds meer klanten hun spaargeld aan ons toevertrouwen

    Sander is sinds 2019 directeur van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Klanten van het eerste uur: Rob en Anja

    Wij voelen ons thuis bij LeasePlan Bank

    Rob en Anja vinden sparen leuk en heel belangrijk Naar het interview
  • Het is gaaf wanneer je als kleine speler in de financiële markt consumenten weet te overtuigen

    Faten heeft passie voor het LeasePlan Bank merk Naar Interview
  • LeasePlan Bank klant in woonkamer 10 jaar

    Vanaf het eerste moment maakte LeasePlan Bank een goede indruk

    Indra vindt het fijn om te zien dat sparen wordt beloond Naar het interview
  • Medewerker Samantha op computer 10 jaar LeasePlan bank

    LeasePlan Bank lijkt soms net een familiebedrijf

    Samantha is een van de meest ervaren klantenservice medewerkers van LeasePlan Bank Naar het interview
  • Fenny en familie met spaardoel de hond LeasePlan bank 100 jaar

    Die droom kon ik verwezenlijken doordat ik genoeg geld had gespaard

    Fenny heeft nog velen doelen om voor te sparen Naar het interview
  • Het leukste vind ik om features van de website en de app te bedenken en te implementeren

    Mark is een medewerker van het eerste uur Naar het interview